DIY || Fotokader met polaroids

IMG_3270

Uit Pinterest haal ik veel DIY-inspiratie. Ik verzamel leuke ideetjes op een prikbord en wanneer de tijd er rijp voor is, probeer een zelf eens een projectje uit, zo ook met deze ge-upgrade fotokader, die ideaal is voor het ophangen en makkelijke verwisselen van kleinere foto’tjes!

Een mooi voorbeeld vond ik op deze blog.

Benodigdheden & werkwijze

IMG_3268

Deze DIY is in geen tijd afgewerkt, en je hebt er ook niet veel materiaal voor nodig. Eerst en vooral heb je een oude kader nodig, waarvan je het glas of plastic volledig verwijdert. Ik vond de mijne ergens in een vergeten kelderhoekje, maar ook op de rommelmarkt of in de kringwinkel kan je prima je slag slaan. Het is net leuk als de kader er een beetje versleten of ‘vintage’ uitziet, zoals dat tegenwoordig heet. Verder heb je een eenvoudig koord nodig, mini-wasknijpertjes (o.a. te koop bij Casa), stevige plakband en eventueel een ijzertje om het koord mee vast te maken, zoals duidelijk zal worden op de volgende foto.

IMG_3264

Afhankelijk van de grootte van je kader span je 2 of meerdere draden over de lengte van het frame.

IMG_3269

Et voila! Nu enkel nog foto’tjes ophangen en een geschikte plaats aan de muur vinden! Mijn foto’s bestelde ik via Printicย en de allerkleinste zijn afkomstig van mijn Instax Mini camera, die je al aan het werk kon zien in deze post.

Hetzelfde principe kan je ook toepassen door de kader weg te laten, en enkel draden langs de muur te spannen, zoals je hier kan zien.

Veel plezier!

Reacties zijn welkom!

