Tag || all about autumn

autumn tag

Nu het langzaamaan frisser wordt en de heerlijke indian summer toch echt wel voorbij lijkt te zijn, vond ik het tijd voor mijn allereerste tag, de all about autumn tag! Hier met die warme theetjes en gezellige dekentjes! 

Deze tag heb ik overgenomen van Teske. Laten we beginnen!

– Wat is je favoriete herfstdrankje?

Thee, thee en nog eens thee! Ik drink sowieso heel het jaar door thee, maar in de koudere maanden nog net ietsje meer. Ik vind het lekker, en als je de suiker weglaat is het nog eens gezond ook. Het liefste drink ik groene thee, en na de maaltijd neem ik steevast een venkelthee, zo ongelooflijk lekker! Ik ben absoluut geen koffiedrinker, maar ben stiekem toch erg benieuwd over de pumpkin spice latte van Starbucks waar iedereen elk seizoen opnieuw weer zo lyrisch over is. Ik denk dat ik binnenkort toch maar zal bezwijken, voor hij uit het assortiment verdwijnt (want dit is een limited edition seizoensdrankje)!

– Laat je leukste muts/wanten zien

Ik heb niet veel mutsen of wanten (sjaals daarentegen!), en de weinige die ik heb zijn dan ook meteen favoriet. Foto’s heb ik er niet van. De eerste favoriet is een zwarte losse muts met pompom van Pepe Jeans, en de tweede is een grijze Carhartt beanie. Die laatste heb ik nog niet gedragen. Heel de winter lang was ik vruchteloos naar op zoek, tot ik ze tegenkwam in de zomer. Tot nu dus nog te warm om te dragen, maar ik was zo gelukkig dat ik ze eindelijk had gevonden, dat ze zeker een favoriet is. Mijn lederen handschoenen draag ik altijd in de winter. Ze zijn niet onhandig zoals sommige wanten dat soms wel zijn. Een tweede favoriete paar zijn mijn skiwanten van Burton, zo lekker warm en stoer. Als ik aan het skiën ben, ben ik ook zo gelukkig dat deze hier niet mochten ontbreken.

– Welke muziek luister je in de herfst?

Ik vind de zachte gitaarliedjes van Passenger echt het best bij de herfst passen! Ik zag hem ook vorig jaar tijdens deze periode in het voorprogramma van Ed Sheeran (ook niet mis in de herfst), en sindsdien ben ik helemaal fan van zijn prachtige stem en dito gitaarwerk.

– Welk parfum ga je het meeste dragen deze herfst?

Ik vind de gembergeur van Roger & Galet helemaal top, fris en kruidig tegelijk.

– Wat is je lekkerste herfst geurkaars?

Alle kaarsen die naar kaneel of rode vruchten ruiken! Met ‘etensgeuren’ zoals vanille of chocolade doe je mij dan weer helemaal geen plezier.

– Wat is je favoriete make-uplook voor de herfst?

Tijdens de herfst- en wintermaanden vertoont mijn huid wat meer roodheden, dus mag er een betere dekking aan te pas komen. Verder kies ik dan meer voor een berrykleur op de lippen, zoals deze recente aanwinst van Kiko. Ik kies bewust voor iets romigere formules omdat mijn lippen tijdens de koudere periodes snel uitdrogen. Ook een frisse blush op de wangen en een subtiele eyeliner mogen niet ontbreken.

– Go to herfst moisturizer?

Onlangs ontdekte ik  Skin Food van Weleda. De geur is vrij onaangenaam, de werking is dat niet! Voor overdag zou hij te vettig zijn, maar als nachtcrème is hij perfect.

– Wat is je favoriete herfst snack?

Die heb ik niet echt. Alles wat krokant en zoet is en bij thee past, kan ik wel enorm appreciëren 😉 Ook (warme) appeltjes met kaneel en pindakaas is een hit voor mij. Lekker én gezond.

– Hoe ga je verkleed met Halloween?

Ik vier geen Halloween. Wel vind ik het erg leuk om naar YouTube-tutorials voor Halloweenlooks te kijken! De looks van Teske vond ik dit jaar erg geslaagd. Niet te ingewikkeld maar toch behoorlijk scary!

Zo, dit was mijn allereerste tag! Ik hoop dat jullie hem leuk vonden!

Reacties zijn welkom!

