Personal || current projects

dont just stand there

Vandaag maak ik een kort overzicht van alle projecten waar ik momenteel mee bezig ben. Zo leren jullie mij meteen ook beter kennen!

Poetry is what gets lost in translation?

SL

Of zal ik erin slagen het tegendeel te bewijzen? Ik heb al een masterdiploma taal-en letterkunde op zak, en ben nu bezig de laatste hand te leggen aan mijn thesis voor een tweede master, namelijk in het vertalen. Hiervoor vertaal ik een poëziebundel van het Engels naar het Nederlands. Een creatief werk dus, maar zeker niet simpel! Gelukkig doe ik het heel graag.

Enthousiaste young graduate zoekt boeiende job in de wereld van web en communicatie!

job search

Ook al ben ik nog bezig met mijn eindwerk, de job hunt is al begonnen! Ik heb het gevoel dat ik iets meer uitdaging kan gebruiken dan hele dagen aan mijn thesis werken. Afwisseling is meer dan welkom. Je focus geregeld kunnen verplaatsen bevordert volgens mij ook zeker de creativiteit en productiviteit.

“Cheops’ Law: Nothing ever gets built on schedule or within budget.”
― Robert Heinlein

meten

Oh ja, deze uitspraak is zo waar! Mijn vriend en ik willen graag samenwonen, en daarvoor hebben we natuurlijk een eigen stekje nodig. We zijn bezig met het renoveren en opfrissen van een appartement, en daar komt altijd meer tijd en meer geld bij kijken dan aanvankelijk gepland. Telkens komt er wel iets nieuw op de proppen waarmee we geen rekening hadden gehouden. Het is even doorbijten, maar ons kleine nestje zal nadien wel helemaal onze smaak zijn, en we zullen er een tijdje mee verder kunnen. Ik kijk zo hard uit naar het moment dat we met een glaasje wijn in de zetel ploffen voor onze favoriete serie en kunnen zeggen, “dat hebben we toch goed gedaan!”

You don’t need more space. You need less stuff. 

kleding

Dit side project sluit aan bij het vorige. Aangezien we gaan verhuizen naar een klein maar fijn appartementje, moet er iets worden gedaan aan de overvloed van kledij en andere spullen die ik in de loop der tijd heb verzameld. Het ideale moment dus om alles uit te zoeken. Ik verkoop mijn spullen en kledij op rommelmarkten of op internet, of maak er andere mensen blij mee. Je kasten leger en opgeruimder zien worden is fijn en geeft rust! Daarnaast let ik er natuurlijk ook op dat ik geen overbodige prullen koop. Bij elke aankoop denk dus ik meer dan twee keer na. Daar is mijn portefeuille ook weer blij mee!

I do my best proofreading after I hit send

blogging2

Yup, ook met blogposts! Een maand of drie geleden schreef ik mijn eerste post, en hoe meer ik er maak, hoe leuker ik het vind! Momenteel zoek ik nog een beetje uit voor mezelf welke onderwerpen mij het beste liggen, en hoe alles werkt. Ik hou mij nog niet bezig met het promoten van mijn blog, maar voor elke lezer die ik per dag bereik, maak ik een inwendig sprongetje!

We travel not to escape life, but for life not to escape us.create memories

Inderdaad, mocht ik niets anders doen dan binnen blijven en schrijven, dan zou ik zoveel missen. Zoveel ik kan probeer ik er dus op uit te trekken. Onlangs bezocht ik voor de derde keer het geweldige Madrid en trok ik door Cuba. Maar zulke reizen hoeven helemaal niet ver te zijn. Deze week staat Antwerpen op de planning, en daarna zoek ik enkele vriendinnen op die na onze gezamenlijke stage in Luxemburg in dat landje zijn blijven plakken. Het jaar afsluiten doe ik met een hele bende in de Franse Alpen! Veel om naar uit te kijken dus.

MET WELKE PROJECTEN BEN JIJ NU BEZIG? Ik hoor het graag

Reacties zijn welkom!

