Travel || ski beauty essentials

ski

Hoi iedereen! Hopelijk hebben jullie fijne Kerstdagen achter de rug! Normaal gesproken zou ik vannacht op skivakantie vertrekken, maar omdat mijn leven de afgelopen tijd nogal overhoop is gegooid, gaat dit helaas niet door. Voor wie alsnog van plan in om op ski- of sneeuwvakantie te vertrekken, deel ik hier mijn ultieme beauty/skincare essentials voor een weekje in de kou!Als je aan sneeuw of koude denkt, moet je vooral denken: hydrateren! Door zowel de wind als sneeuwvlokken die tegen je gezicht striemen, als de zon in combinatie met de reflectie door de witte sneeuw, kan je huid het behoorlijk te verduren krijgen. Waaraan je ook moet denken is dat je koffer op een skivakantie snel gevuld raakt door warme kledij die veel plaats innemen. Kies dan ook voor kleine reisverpakkingen op vlak van shampoo en dergelijke.

Gezicht // Als hydraterende crème raad ik de Weleda Amandel Hydraterende crème aan. Deze tube is relatief klein en kan dienen als dag én nachtcrème. Omdat deze zalf geen zonbescherming biedt, moet je overdag ook zeker iets extra smeren, zoals de Garnier Ambre Solaire UV Ski. Ook al is het mistig en zie je geen hand voor de ogen, smeren zal je! Deze speciale ski crèmes bieden immers niet enkel zonbescherming, maar behoeden je huid ook tegen de snijdende wind op de hoge bergtoppen.
Ook kan je een flesje amandelolie meenemen, om te gebruiken als maskertje tijdens het baden of tijdens de nacht. Deze is ook erg geschikt als verzorgende gezichtsreiniger!

Lichaam // Qua reiniging raad ik absoluut een douche- of badolie aan. Op skivakantie zal je je elke dag douchen, ten eerste omdat je hebt gezweet van het skiën of andere sporten, en ten tweede om je weer op te warmen van de kou. Een olie houdt je huid het beste in balans en verzorgt uitstekend. Bovendien heb je slechts een klein flesje nodig want a little goes a long way bij dit product. Ik zweer al jaren bij de Eucerin Ph5 doucheolie die beschermt tegen uitdroging, net wat je wil bij temperaturen onder nul! Verwen je armen en benen zowel smorgens als ’s avonds met een royale laag body butter. Mijn favoriet van het moment is de Shea Body Butter van The Body Shop. Deze is ook verkrijgbaar in kleinere verpakkingen en kan je nu scoren aan kleine prijsjes in de sale!

Haar // Persoonlijk was ik mijn haar elke avond tijdens dit soort vakanties, omdat het de hele dag onder een helm (geen excuses meer dames, een helm is echt noodzakelijk én staat nog eens hip ook, gecombineerd met een stoer groot skimasker) en muts geplet zit. Omdat ik me ’s avonds tijdens de feestjes en etentjes weer fris wil voelen zit er niets op dan het elke avond te wassen. Kies daarvoor voor een verzorgende maar lichte shampoo en conditioner. Ook neem ik steeds een mini busje droogshampoo mee, zoals deze van Batiste die ook volume geeft. Ik fris me ermee op vlak na het skiën, voor als we nog even bij de après ski langs gaan. Het is immers echt not done om daar al gedoucht en helemaal opgefrist en in jeansbroek te verschijnen ladies, neem het aan van een ervaren skister 😉

Random // lippenbalsem, lippenbalsem, lippenbalsem, geen verdere uitleg nodig! Vaseline werkt ook prima. Een nagelschaartje of vijl is ook handig, grote kans dat er nagels afbreken bij het sleuren met ski’s of aan en uitrekken van die verrekte boots. Handcrème is ook onmisbaar. En deo natuurlijk 😉

VERTREKKEN JULLIE BINNENKORT OP SKIVAKANTIE? WAT ZIJN JULLIE ULTIEME VERZORGINGSPRODUCTEN?

Reacties zijn welkom!

