DIY || vision board + 2014 round up!

IMG_4092

Hoi iedereen, en voor mocht ik het nog niet gezegd hebben, gelukkig nieuwjaar allemaal! 2015 is ondertussen al een dikke week bezig, maar het is nooit te laat voor enkele welgemeende nieuwjaarswensen! Vandaag heb ik een knutselprojectje voor jullie klaarstaan, en dat is een inspirerend en fonkelnieuw vision board voor 2015! Ik overloop ook even mijn vision board van vorig jaar. Kijk snel verder en ontdek ze alletwee!

Maar wat is een vision board nu eigenlijk precies? Het is een verzameling van plaatjes en teksten of quotes waaruit jij inspiratie en motivatie haalt. Een bord dat je op een zichtbare plek ik huis zet en je elke dag aan je doelen en waarden in het leven herinnert. Je kan er even naar kijken als je het moeilijk hebt of even niet meer waar je aan toe bent of waarvoor je het allemaal doet. Of wanneer je je net wel goed voelt, en met een glimlach kan zien hoe je doelen en idealen een voor een worden gerealiseerd! Het is vooral een heel persoonlijk project waarin je een afspiegeling van jezelf ziet.

Vorig jaar zag ik het idee bij Mascha en het leek mij leuk om er ook eentje te maken. Ik nam het mijne zelfs mee op buitenlandse stage en ik kan je verzekeren dat ik er vaak naar heb gekeken en bij stil ben blijven staan.

Wat heb je nodig?
Heel simpel: een schilderscanvas (ik kocht het mijne heel goedkoop bij de Action), een gewoon blad papier dat je inkadert, of een goedkoop schilderij op canvas dat je dan overplakt, zoals je ziet in deze video.
Verder: schaar, lijm, en veel magazines om uit te knippen! Sinds vorig jaar maak ik er ook een gewoonte van om systematisch plaatjes en quotes bij te houden die ik leuk of inspirerend vind. Die kan je dan ook bijvoorbeeld voor je scrapbooks of kerstkaartjes gebruiken (zoals in deze en deze DIY staat uitgelegd).

2014

IMG_4096

Dit is mijn bord van vorig jaar. Zoals je kan zien heb ik veel kleur gebruikt, en enkele motiverende quotes die tot actie aanzetten. Er komt gezond eten voorbij, omdat ik daar veel belang aan hecht en mezelf eraan wil herinneren goed voor mezelf te zorgen. Toch kunnen de macarons niet ontbreken omdat we onszelf op tijd mogen verwennen! Verder zien we ook een exotische bestemming, wat zeker is gerealiseerd met mijn reis door Cuba! Naar Londen (rechtsonder zie je London Eye) ben ik dit jaar helaas niet gegaan (de afgelopen vijf jaar wel, waaronder een keer 1 maand voor een summer school, en daar werd ik pas echt verliefd op de stad!), maar voor de rest heb ik wel meermaals het vliegtuig genomen, waaronder naar Rome en Madrid. Qua reizen heb ik dus niet te klagen gehad in 2014!

IMG_4095

Hier zie je een close-up van mijn bord. In 2014 heb ik zeker meer geëxperimenteerd met lippenstift! Cocktails heb ik ook genoeg gedronken op Cuba…

IMG_4094

En yessss, na jarenlang uitstellen is het mij ein-de-lijk en op de valreep gelukt, ik behaalde mijn rijbewijs! Ook voor mijn was heb ik zelf gezorgd tijdens mijn 5 maanden in Luxemburg. Alleen op restaurant gaan…telt alleen een broodje eten ook? Enkel het vierde punt van de lijst staat nog open, hier met die vaste job!!

2015

IMG_4182

Hier zie je dan mijn vision board dat ik aan het einde van 2014 maakte. Het valt op dat deze versie een pak soberder is, minder kleur bevat en ook meer quotes heeft. Dat heeft zeker te maken met de manier waarop ik 2014 heb afgesloten. Op 17 december overleed namelijk mijn lieve memé en dat heeft een donkere sluier over al mijn enthousiasme gelegd. Daarom focust dit bord dus op quotes die aan het denken zetten en mij een duwtje in de rug moeten geven. Toch heb ik ook een roze glitterrand toegevoegd om mij eraan te herinneren dat we nooit te sprankel uit het leven mogen weglaten!

IMG_4183

De kaarsjes zijn voor mijn memé, en ook de bloemen zijn een herinnering en ode aan het leven. De Chanel nagellak die ze zo graag droeg mag niet ontbreken, en zegt mij ook dat het goed is om je elke dag op te maken en fier over jezelf te zijn, zoals ook mijn memé was. Een vrolijke vrouw en altijd tot in de puntjes verzorgd.

IMG_4184

Het kan zijn dat ik over een tijdje weer een ander vision board maak, omdat dit exemplaar toch echt wel reflecteert hoe ik mij nu voel. Ook het bord van 2014 blijft nog even staan omdat ik me er nog steeds in kan vinden en er inspiratie uit haal. Hopelijk heb ik jullie ook kunnen inspireren!

Hebben jullie al eens een vision board gemaakt of ben je dat nog van plan? Wat zijn jouw plannen, waarden en doelen voor 2015? 

Liefs,

Nienke

7 gedachtes over “DIY || vision board + 2014 round up!

Reacties zijn welkom!

