Lifetime favourite: La Roche Posay

IMG_4395

Sinds enige tijd worden de producten uit de Franse farmacie enorm gehypet. Britse beautybloggers hebben de rave gestart en zo kregen ook de skincare lovers uit onze contreien interesse in merken zoals Bioderma en La Roche Posay. Over dit laatste merk wil ik het vandaag hebben!

Omdat ik van kinds af aan geen gemakkelijke huid heb (lees er meer over in dit artikel), had ik de hulp van het internet niet nodig om maandelijks een haul bij de apotheek te doen. Ook moest ik voor mijn producten de grens naar Frankrijk niet oversteken, want in België is alles erg makkelijk te verkrijgen, zij het soms aan een iets hoger prijskaartje (zo betaalde ik lange tijd maar liefst 19€ voor mijn Bioderma micellair water, thank god kan ik daarvoor nu ook terecht bij budgetmerken zoals Garnier).

s

Al bijna 25 jaar staat er dus standaard een tube Lipikar van La Roche Posay in het badkamerkastje. De baume (zalf) in de winter, de lait (melk) voor de iets warmere (lees: minder droge huid) tijd van het jaar.

Lipikar is een erg simpele verzorging, die alles doet wat het moet doen, en daarbij de parabenen en parfum achterwege laat. Ideaal voor gevoelige huidjes dus. De crème hydrateert de huid en trekt vrij snel in. Als mijn gezicht heel droog is durf ik hem zelfs als nachtcrème te gebruiken. Het is een erg rijke crème die toch geen vettige laag achterlaat, helemaal prima! Zelf gebruik ik de crème voor de delen van mijn lichaam met neiging tot eczeem. Dat zijn vooral mijn armplooien en hals. Voor bijvoorbeeld mijn onderbenen heb ik liever een body butter met een lekker geurtje aan, iets spannender!

IMG_4397

De verpakking is onlangs vernieuwd en komt nu in een dunner materiaal, wat beter is voor het milieu en ook makkelijk om in te knijpen is.

Omdat het product — mede door de bloggerliefde — de afgelopen tijd een echte cultstatus heeft gekregen, staat de tube met het kenmerkende blauwe vierkantje ook nog eens heel goed in de kast van elke zichzelf respecterende beauty- en skinliefhebber 😉

Gebruiken jullie al producten van La Roche Posay? 

Reacties zijn welkom!

