What’s in my…emergency bag

IMG_4398

Wanneer ik geen ieniemienie tasje meeneem, heb ik altijd mijn ‘emergency bag’ bij me. Dit is een klein toilettasje met spulletjes die onderweg van pas kunnen komen. Kijk even mee naar de inhoud ervan! 

Wanneer ik wel een ieniemienie tasje gebruik, heb ik meestal enkel mijn pillendoosje mee. Ik moet geen medicijnen nemen voor een levensbedreigende ziekte, maar voel me wel geruster als ik mijn basispilletjes bij me heb. Het is ook al vaak gebeurd dat ik er andere mensen mee heb kunnen helpen. Het doosje zelf is afkomstig van een verpakking oordopjes.

Wat erin zit: iets voor hoofdpijn, buikpijn, diarree, misselijkheid. Zyrtec voor een allergische reactie (sinds mijn keel eens opzwol en ik amper nog kon ademen na het eten van zalm, neem ik geen risico’s meer). Een natuurlijk en zeer licht kalmeermiddel.

Verder ook nog: pleisters (ooit kwamen die van pas voor een man die in de metro op zijn bril viel en bloedde aan zijn oog). Een tampon, schuifspeldjes en een elastiekje.

Als ik wat meer ruimte heb gaat ook dit tasje + inhoud (duh) mee:

IMG_4399

Wat erin zit: kauwgom, mini gezichtscrème, mini handcrème, mini notitieboek, blotting paper (tegen glimmend voorhoofd etc.), mini deo, staaltje parfum, verfrissingsdoekje voor de handen (nee dat is niet de F van Facebook, wel van het vliegtuig meegenomen), een verfrissingsdoekje voor down under (ook al van pas gekomen bij gebrek aan toiletpapier), een spiegeltje, een kammetje, een tampon, een haarspeld en een desinfecteergel.

Wat er nog in zou moeten zitten: een lippenbalsem, oordopjes (die hangen in een houdertje aan mijn sleutels.), een balpen (meestal los in mijn tas).

Hebben jullie ook zo’n onderweg/emergency tasje? Ontbreekt er nog iets in het mijne?

 

2 gedachtes over “What’s in my…emergency bag

  1. Leuk om te zien! Ik heb ook altijd een tasje bij me met tampons ed erin. Vooral de desinfectie middel gebruik ik regelmatig. Zo fijn als je onderweg wat wilt eten 🙂

    Psst als je het leuk vind: op mijn blog staat een what’s in my bag artikel van mij. Wellicht vind je het ook leuk om te snuffelen in een ander haar tas haha.

    Like

Reacties zijn welkom!

