Motivational || Positives

Simply step away from a situation, find the positive and change the way you look at something if the situation cannot be changed. #1MinuteStressSaviour (bron)

Om de week goed in te zetten wil ik vandaag een post wijden aan wat ik ‘positives’ noem. Die kleine, of grotere, alledaagse of speciale gebeurtenissen waar je even bij stilstaat en dankbaar voor bent. Ik deel ook een greep uit mijn positives!

Wanneer je elke avond de tijd neemt om een of meerdere positieve gedachten of gebeurtenissen van de dag in een boekje te noteren, kan je met een goed en voldaan gevoel naar bed gaan. Ook al leek het op het eerste zicht geen speciale dag en voelde je je niet zo productief, positives kunnen je helpen het goede van elke dag te zien. Je leert er dankbaar door zijn en ze doen je beseffen dat niet alles vanzelfsprekend is.

Don't take things for granted. Ever. (bron)

Ikzelf schrijf niet elke dag mijn positives op. Ik heb eerder de neiging dat te doen in periodes waar het minder goed met me gaat. Als ik me neerslachtig voel, met of zonder reden, of als ik een tegenslag te verwerken krijg. Door deze positives te noteren en die momentjes aan het einde van de dag nog eens expliciet te visualiseren, herinner ik mezelf eraan dat echt niet alles tegenzit en dat er uit elke dag wel iets te moois te halen valt. Ook heb ik de indruk dat wanneer ik weer met positives bezig ben, ik overdag ook echt het positieve ga opzoeken en mijzelf meer kan motiveren om fijne dingen te doen en om zelf een fijn persoon te zijn. Door het positieve toe te laten in je leven en in te zien dat er meer positief aan je dag is dan je eerst dacht, trek je volgens mij ook nieuwe positiviteit aan.

Motivation & Inspiration: Every positive thought propels you in the right direction (bron)

Achteraf is het ook erg leuk om je positieve lijstjes terug te zien, het is zoals een mini-dagboek waarbij je enkel het goede onthoudt!

Omdat ik het altijd leuk vind om bij anderen ‘blije lijstjes’ te lezen, deel ik vandaag ook enkele willekeurige van mijn positives die ik terugvond in mijn boekje.

– Ik heb ’s morgens pannenkoeken gemaakt met mijn zus, zomaar, omdat het kan.
– Toen ik ’s nachts thuiskwam van een avondje uit had mijn mama mijn bed opgemaakt met verse lakens.
– Een verkoopster gaf mij een compliment over mijn nagellak.
– Goede workout gehad vandaag.
– Super gezellig sushi diner gehad met friends.
– Een gezellige middag met de grootouders gehad.
– Tot laat ’s avonds buiten kunnen zitten.
– Een strandwandeling van een uur gemaakt met een vriendin en het leek of we maar een kwartiertje weg waren.
– De rijst met appels en curry die ik normaal niet graag eet, heeft me gesmaakt.
– ’s avonds onder een dekentje weggesoesd in de zetel bij mijn familie.

Natuurlijk gebeurde dit niet allemaal op een dag, het is een kleine greep uit de lijst van positives die ik een aantal maanden geleden maakte.

Start each day with a positive thought | Juliet made this with Spoken.ly (bron)
En eindig ook je dag met positieve gedachten door ze neer te schrijven.

Staan jullie vaak genoeg stil bij de ‘positives’ uit je leven en schrijf je die dan ook op? Wat was je laatste random positive? 

8 gedachtes over “Motivational || Positives

  1. Mooi geschreven! Ik heb zelf een Gratitude app op mijn mobiel staan, waarin ik elk random moment even de dingen in kan zetten waar ik die dag dankbaar voor ben. Ik probeer dat wel echt elke dag te doen, omdat ik het goed vind om te beseffen wat je hebt! 🙂

    Like

Reacties zijn welkom!

