Hipster thee: Pukka

IMG_4545
Lange tijd was de Starbuckskoffie het allerhipste (warme) drankje op de markt. Iedereen wou het en sprong een gat in de lucht als er een vestiging dichtbij huis opende. Nu heb ik de indruk dat hoe meer terrein deze Amerikaanse koffieketen wint op de Europese markt, hoe sneller hun hip-factor daalt. Daarnaast lijkt het mij dat thee ook echt aan een inhaalbeweging op koffie bezig is. Tegenwoordig hoef je ook geen net Engels dametje, geitenwollensok of Japanse meer te zijn om thee te kunnen appreciëren.  Vandaag presenteer ik jullie: Pukka-thee. 

Bij mijn laatste bezoekje aan de plaatselijke natuurwinkel was ik erg blij toen ik de Pukka-thee in de rekken zag staan. Ik had de Pukka-thee wel eens elders gekocht, maar nu is hij voor mij dus makkelijker verkrijgbaar. Naast de Sleepwell-thee die ik had al, nam ik nu de After dinner en Chaï Original variatie mee.

IMG_4537

‘Pukka’ betekent in het Hindi ‘echt’ of ‘authentiek’. Dat is ook de basis van de hele Pukka-filosofie. Echte, eerlijke én heerlijke thee. De oprichters van Pukka geloven in de kracht van de natuur, die steeds moet worden gerespecteerd en beschermd, en waar een natuurlijk, gezond en gelukkig leven voor iedereen mogelijk is. Ze doen het dus zowel voor de gezondheid van de planeet als de gezondheid van de mens (lees meer over Pukka).

IMG_4540

Een ontspannende thee voor het slapengaan met haverbloem, lavendel en linde. Wat ik ook fijn vind bij de Pukka thee is dat de zakjes apart verpakt zijn (en je ze dus makkelijk kan onderscheiden als je verschillende theesoorten in een doos stopt), maar niet in een plastieken verpakking. Papier is zoveel beter, en dat weet Pukka die met de planeet begaan is.

IMG_4541

Thee die de spijsvertering ten goede komt dankzij venkel, cichorei en kardemom. Ik ben een grote fan van venkelthee dus je snapt wel dat deze een schot in de roos is. Ook voel ik me dankzij deze thee minder of helemaal niet opgeblazen of moe na een (zware) maaltijd. Ook een ideale opkikker voor een namiddagdipje.

IMG_4542

Zwarte thee, licht gekruid met kaneel, kardemom en gember. Deze thee heeft echt de perfecte dosering kruiden en is ook lekker met een beetje melk. Vaak als ik mijn zakje in dit soort thee iets te lang laat trekken, vind ik de thee veel te sterk en dus niet meer lekker. Bij deze thee heb ik dat niet, de smaak is aanwezig maar niet overweldigend, ook na iets langer trekken.

Ik ben dus helemaal fan van Pukka! Zoveel smaken te ontdekken, in zo’n leuke, kleurrijke doosjes!

Kende jij Pukka al? 

12 gedachtes over “Hipster thee: Pukka

  1. Ik heb zelf ook Pukka thee en ik ben er wel erg over te spreken! Deze smaken kende ik nog niet, maar ze lijken me wel erg lekker 🙂 Sowieso kan een mens volgens mij nooit teveel thee hebben, of in ieder geval ik niet haha!

    Like

Reacties zijn welkom!

