Weekend wanders || do, eat, buy, read

IMG_4595Goeie avond iedereen! Vandaag introduceer ik een nieuwe versie van de post Weekend wanders, en dat is de ‘do, eat, buy, read’-editie! In een weekend waar er niet echt een rode draad was, vat ik het beste van wat ik zaterdag en zondag beleefde samen. Ook staat er een receptje in verborgen deze week! Kijken jullie mee?

Do.

IMG_4594

Het weekend begint toch eigenlijk al op vrijdagavond? Na het eten installeerden mijn vriend en ik ons in de zetel, hij met een wijntje en ik met een grote kop thee, en genoten we van de tonen die mijn platenspeler voortbracht. Toch gezellig, even zonder tv of internet en gewoon plaatjes opleggen en bijpraten, heerlijk. Extra punten voor wie deze plaat kent!

IMG_4602

Zaterdagochtend maakte ik mij voor het eerst op aan mijn Malm-tafeltje! De lade is nog erg leeg, alleen enkele basics zijn al verhuisd.

IMG_4608

En dan reden we naar Gent om nog appartement spullen bij Weba te kopen! De vier stoelen en twee barkrukjes pasten maar net in de Mini! Eventjes puzzelen en dan lukte het.

Eat.

IMG_4592

Vrijdagavond kookte mijn vriend dus een lekkere aziatische soep (pho). Hier zie je de mooie groene garnituur voor erbij.

IMG_4601

En zaterdag at ik eindelijk nog eens bananenpannenkoekjes!
Recept: prak 1 banaan, klop er een ei door, zoet met honing en kruid met kaneel. Eventueel nog een beetje chiazaden of havermout erdoor en bakken maar! Maak telkens een paar kleine pannenkoekjes samen op een pan, als je er een grote van maakt wordt het een papje. Werk af met blauwe bessen en esdoornsiroop.

Processed with VSCOcam with f2 preset

En deze heerlijke meringuetaart met rood fruit wilde ik jullie ook niet onthouden! Bij Les Tartes de Françoise kan je de beste zoete en zoute taarten bestellen.   

Buy.

IMG_4597

Dit schattige kussen kocht mijn vriend eerder deze week bij Ikea!   IMG_4614

Blij met onze rode barstoelen en rode placemats van bij Weba! Heb je het kleurpatroon van de keuken al door? 😉

IMG_4609 

Naar zo’n blikken verbandkoffer was ik ook al lang op zoek. We zijn heel erg geslaagd bij Weba dit weekend want we vonden ook nog vier degelijke eetkamerstoelen. De tafel is besteld bij Maisons du Monde en zou deze week moeten aankomen!

Read.

IMG_4620

Deze quote uit de citatenkalender van Flow, helemaal waar! Ik schrijf af en toe wel in een dagboek.

Hoe was jullie weekend? En wat vinden jullie van dit nieuwe concept bij Weekend wanders?

Fijne week iedereen!

4 gedachtes over “Weekend wanders || do, eat, buy, read

Reacties zijn welkom!

