Vegan chocolade: Zero Zebra

IMG_4559

Na het filmpje van De Groene Meisjes over wat zij zoal eten als veganist, was ik erg geïntrigeerd door de vegan chocolade. Hoe moet dat wel niet smaken? Toen ik onlangs deze veganistische én glutenvrij reep spotte die er ook nog eens leuk uit zag, besloot ik dat ik die moest proberen. Lees verder voor mijn oordeel van de Zero Zebra Rice Choc Bar! 

Voor alle duidelijkheid: ik eet zelf niet vegetarisch, veganistisch of glutenvrij. Ik eet alles en daar voel ik mij goed bij. Puur uit nieuwsgierigheid naar de smaak kocht ik dus deze reep, want ik was wel erg sceptisch toen Merel en Jamie van De Groene Meisjes het hadden over vegan ‘chocolade’.

Dit zegt Zero Zebra over hun producten:

Zero Zebra stands for:

• the best alternative classic chocolate taste
• based on rice instead of cows milk
• made from few and simple ingredients
• suitable for food allergy sufferers
• suitable for vegans

We offer you only the best:

• highest quality Belgian chocolate couverture
• 100% organic Ingredients
• Fair Trade & gluten-free certified
• every batch is monitored by an independent laboratory to ensure our allergen quality

IMG_4555

Dit zegt Zero Zebra over de Rice Choc Bar:

Zero Zebra Rice Choc Bar is a chocolate product based on rice instead of milk.  The Rice Choc Bar (35gr) has a mild taste achieved by combining rice syrup with high quality organic chocolate couverture.  The cocoa, cane sugar and vanilla used in this product is Fairtrade certified and all ingredients are organic. This chocolate product is an excellent alternative for normal milk chocolate and is manufactured to the highest quality standards.

Voor veganisten en mensen met een glutenallergie of intolerante klinkt dit dus erg goed! Maar smaakt het ook goed?

IMG_4560

 

Ik had mij laten misleiden door het woord ‘rice’, en had dus een crunchy reep verwacht met gepofte rijst ofzo. De ‘rice’ slaat dus op rijstmelk! Wat je krijgt is een stevige chocoladereep, fijn!

Ondanks de vermelding van ‘Belgian chocolate couverture’, komt de smaak van deze reep niet echt in de buurt van de Belgische chocolade. En ik kan het weten als chocoladeliefhebber met de beste Belgische chocolade aan mijn front door! Het doet mij eerder denken aan wat ik ‘valse chocolade’ noem: denk aan Cadbury’s uit Engeland of de chocolade centen met Sinterklaas. Het mist de volle smaak van chocolade en smaakt zoet op een foute manier.

Toch vind ik dit een goed alternatief voor veganisten of mensen met een bepaalde intolerantie of allergie. Zo blijven zij toch niet helemaal in de kou staan op chocoladevlak.

Omdat ik geen vegan ben of geen glutenallergie heb, zal ik deze chocolade dus niet opnieuw kopen. Ook is zo een reep van een schamele 35g. erg duur! Ik betaalde er bijna 2€ voor.

Maak hier kennis met alle Zero Zebra producten.

Hebben jullie al eens vegan/glutenvrije chocolade geproefd? 

15 gedachtes over “Vegan chocolade: Zero Zebra

  1. Ik vind het best tof dat we nu in staat zijn dit soort producten te maken waardoor mensen met allergieën (of inderdaad vanwege een overtuiging) steeds meer kunnen eten. Ik ben zelf niet zo’n zoete kauw en ook niet veganistisch, maar het idee vind ik wel erg leuk!

    Like

  2. Jammer dat hij niet nét zo lekker is als normale chocolade! Ik eet zelf alleen hele pure chocolade omdat ik een keer een allergische reactie heb gehad, maar het duurde al heel lang voordat ik aan die hele pure smaak gewend was haha!

    Like

Reacties zijn welkom!

