Yves Rocher Pure Bleuet: de enige oogreiniging die niet prikt!

IMG_4649

Inderdaad, de titel zegt het zelf en is helemaal niet overdreven! Mijn ogen zijn blijkbaar heel gevoelig voor heel veel reinigingsproducten en de enige oogmake-up remover die ik verdraag, is deze van Yves Rocher! 

Echt waar, ik word hopeloos als dit flesje ooit uit het assortiment wordt genomen. Nivea, Garnier, en al de sensitive lijnen, zelfs simpel miscellair water prikt verschrikkelijk in mijn ogen. Telkens ik een ander product uittestte, moest ik noodgedwongen terugkeren naar mijn eeuwige holy grail onder de oogreinigers, de Yves Rocher Pure Bleuet oogmake-up remover.

IMG_4656

Het product is een zogenaamde 2-fasen reiniging, schudden voor gebruik dus.

De ingrediënten:

IMG_4658

De remover voelt een beetje vettig aan, maar net daarom verwijdert hij oogmake-up in een handomdraai, zelfs de waterproof varianten. Ik drenk een watje in de blauwe vloeistof, druk het zachtjes op mijn ogen en wrijf voorzichtig naar beneden. Dan enkel nog de viezigheid van onder je ogen wrijven en je bent klaar! Je moet helemaal niet hard heen en weer schrobben, je ogen worden in alle zachtheid gereinigd.

Achteraf is er geen roodheid te bemerken en ook al je wimpers blijven netjes op hun plaats.

Zulk effect heeft werkelijk nog geen enkel ander product gehad, ik zweer erbij! Bovendien heeft YR regelmatig acties in de webshop en de winkels  waarbij een groot deel van het assortiment aan -50% over de toonbank gaat, en dat verklaart de fijne prijs van 3,65€ die momenteel in de webshop staat aangegeven. Halen die handel!

IMG_4657

Yves Rocher Pure Bleuet Express oogontschminker met biologisch korenbloemwater, 3, 65€.

Wat is jullie holy grail om oogmake-up te verwijderen? 

15 gedachtes over “Yves Rocher Pure Bleuet: de enige oogreiniging die niet prikt!

  1. Ik gebruik nu de L’Oreal oog-en-lip reinigingslotion (ook in twee fasen) voor waterproof make-up. Een keertje gekocht voor 50% korting en ik vind hem heel fijn werken. Maar ik haal mijn mascara er net zo lief af met een beetje kokos- of olijfolie: werkt als een tierelier, is spotgoedkoop en als ik daarna gewoon een gezichtsreiniger gebruik heb ik geen last van vettigheid.

    Like

  2. Ik had ook altijd last van reinigers die irriteerden, maar nu gebruik ik gewoon pure kokosolie. Niet alleen verwijdert het werkelijk elk restje makeup, maar het is ook echt verzorgend. Misschien ook iets voor jou om uit te proberen (mocht de Yves Rocher ooit uit de handel gaan)?

    Liked by 1 persoon

  3. Aah wat fijn dat je iets hebt gevonden dat werkt en niet prikt in je ogen. Ik draag nooit zo veel make up, dus kan het er meestal gewoon afwassen met water en verder gebruik ik er een lotion voor.

    Like

  4. Ik heb ook erg gevoelige ogen. Ik heb deze van YR jarenlang gebruikt, maar ik vond het laagje dat het achterlaat echt te vettig. Ik gebruik nu een variant van The Body Shop iets prijziger, maar voor mij wel fijner in gebruik.

    Like

  5. Ziet er goed uit! Uitgebreide review ook. Ik gebruik de oogreiniger van CHANEL, ook heel goed maar wel heel duur, ik ga deze zeker proberen als die van CHANEL op is.
    Leuke blog ik volg je nu via bloglovin! XO ingewm.nl

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn welkom!

