Happy birthday to me!

HAPPY BIRTHDAY TO ME! - KEEP CALM AND CARRY ON Image Generator

Vrijdag de dertiende is voor mij helemaal geen ongeluksdag, want vandaag wens ik mezelf helemaal schaamteloos een gelukkige vijfentwintigste verjaardag toe! (bron foto)

Toen ik 21 werd voelde ik mij al zo ‘volwassen’ en ‘oud’ worden, maar nu, vier jaar na die dag, besef ik dat dat helemaal niet het geval was! Ik ben nu 25, en zit bijna ‘aan de verkeerde kant’ van de twintiger jaren lijkt mij. Onzin, zullen de dertigers onder ons denken, en dat wil ik graag geloven. Mijn zusje is deze week net 21 geworden en dat lijkt mij nu nog piepjong, ook al is er maar vier jaar verschil.

I never changed, I just see shit differently now. - WORDS - quotes

(bron foto)

Natuurlijk sta ik vandaag ietsje anders in het leven dan pakweg vier jaar geleden.ย Logisch ook, omdat die levens toch danig van elkaar verschillen. Niet meer naar school, een eigen stekje, werk zoeken, een ‘vaste vriend’ (wat een eng woord). Alles lijkt stabieler te zijn geworden, maar net daarom voelt het soms alsof mijn leven davert op zijnย grondvesten.

Het leven als 21-jarige kan soms erg verwarrend, onvoorspelbaar en onderhevig aan veel veranderingen zijn, toch kan je altijd terugplooien op je eigen cocon (of toch in mijn geval, hoeveel geluk ik daarmee heb). Je moet natuurlijk wel iets proberen te maken van je leven en je keuzes dan, maar de grote verantwoordelijkheden worden nog even voor je uit geschoven. Het enige waarmee ik mij moest bezighouden waren mijn studies, vriendinnen, vriendjes, feestjes, een weekend-en vakantiejob, feesten en reisjes maken. En van tijd tot tijd zorgen dat mijn kot niet in in een zwijnenstal veranderde. De leuke dingen dus. Alles wat daarrond gebeurde moest ik wel zelf zien op te lossen en door te komen, maar dat is uiteindelijk allemaal prima gelukt. Soms loopt het allemaal niet helemaal zoals je wou, en als je middenin je ‘problemen’ of problemen zit, is alles natuurlijk een stuk gecompliceerder dan wanneer je er een paar jaar later op terug kan kijken.

Nu kijk ik terug en zeg ik: goed gedaan!

Er breekt nu ook een spannende periode aan vol veranderingen en ik ga de uitdaging graag aan. Ik heb er zin in. Tot slot zeg ik de min 25-jarigen onder ons: je bent nog zo jong! Neem alles niet te serieus, maar serieus genoeg om er al iets van de maken. Profiteer, doe ervaring op, geniet. Aan de plus 25-jarigen onder ons zeg ik: okรฉ, waarschijnlijk heb je gelijk, ik ben zelf ook nog piepjong, en ik ben niet van plan te stoppen met te profiteren, ervaring op te doen en te genieten, integendeel! Ik denk nog steeds over ‘later, als ik groot ben’ ๐Ÿ™‚

Screen-Shot-2014-02-15-at-9.22.36-PM.png 498ร—718 pixels

(bron foto)

Chin chin, happy birthday to me!

17 gedachtes over “Happy birthday to me!

  1. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik ben 26 en als ik zie dat er allemaal mensen om me heen kinderen beginnen te krijgen, dan schrik ik me rot… is iets voor volwassenen ๐Ÿ˜‰

    Like

Reacties zijn welkom!

