Review || The Body Shop Honey & Oat 3-in-1 scrubmask

IMG_4689

Honing en havermout, dat klinkt als mijn favoriete ontbijtje! Deze twee ingrediënten staan echter ook bekend om hun weldadige eigenschappen voor de droge en gevoelige huid. Omdat mijn gezichtshuid de laatste tijd niet zo wil meewerken (kan het liggen aan de wisselende seizoenen en bijbehorende allergieën?), vond ik het tijd om dit scrubmasker van The Body Shop uit te testen! 

IMG_4696

Dit product doet me erg aan het Oatifix vers masker van Lush denken, waarover ik een tijdje geleden een review schreef. Ik wist deze verzorging zeker te appreciëren, maar onder andere door de kliederboel die erbij kwam kijken, was het toch geen schot in de roos. Doet The Body Shop het beter?

De ingrediënten zoals aangegeven op de website van TBS:

Aqua (water), Avena sativa (havermeel), C12-15 Alkyl Benzoate, Kaolin (kaolien), Mel (honing), Glyceryl Stearate, Butylene Glycol, PEG-100 Stearate, Myristyl Myristate, Behenyl Alcohol, Glycerin (glycerine), Hydrogenated Coco-Glycerides, Sodium Lactate, Benzyl Alcohol, Phenyl Trimethicone, Titanium Dioxide (zonnefilter en kleurstof), Biosaccharide Gum-1, Phenoxyethanol (conserveermiddel), Hectorite, Sodium PCA (natrium PCA), Isomerate, Methylparaben, Parfum, Butylparaben, Hexyl Cinnamal, Ethylparaben, Benzyl Salicylate, Propylparaben, Linalool, Citronellol, Butylphenyl Methylpropional, Geraniol (geraniol), Citric Acid (citroenzuur), Limonene (Fragrance Ingredient), Benzyl Benzoate (vitamine E), Hydroxycitronellal, Methyl 2-Octynoate, Isoeugenol, Eugenol, Amyl Cinnamal, Amylcinnamyl Alcohol, Anisyl Alcohol, Benzyl Cinnamate, Cinnamal, Cinnamyl Alcohol, Citral (citrus), Coumarin, Evernia furfuracea, Evernia Evernia prunastri (eikenmosextract), Farnesol, Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde, kleurstof: Caramel.

Gebruik:

Het masker dient in een royale laag worden aangebracht op een schone, droge huid. Vervolgens laat je het product 10 tot 15 minuten intrekken. Tenslotte was je het af met lauwwarm water, waardoor je de huid zachtjes scrubt. Breng vervolgens een crème aan die aansluit bij jouw huidtype.

3 in 1?

IMG_4692

Het masker reinigt, voedt en scrubt de huid. Hier heb ik toch enkele bedenkingen bij. Eerst en vooral moet het masker op een schone huid worden aangebracht, dus waarvoor dient dan de reinigende werking? Volgens TBS heeft het een ‘diepreinigende werking’, dus die gaat verder dan je gebruikelijke reinigingsroutine. Als tweede punt voedt het masker tijdens het intrekken. Als derde scrub je de huid bij het afwassen. Dit vind ik ook een beetje vreemd, omdat je normaal eerst scrubt en dan pas voedt met een masker of crème.

Mijn mening

IMG_4690IMG_4700

Op het eerste zicht ziet het scrubmasker er zeer dik en stroef uit, maar eens je een likje met je vingers neemt, blijkt dit helemaal niet zo te zijn. In tegenstelling tot de grove structuur van het Lush Oatifux-masker, heeft dit product van TBS net een heel luchtige ‘papjes’structuur.

Het aanbrengen gaat dan ook zeer makkelijk, omdat er geen harde brokjes inzitten zoals bij het havermasker van Lush. Er vallen geen stukjes van je gezicht, maar je kan alles mooi gelijkmatig over je gezicht verdelen.

De eerste minuut prikt het een beetje, maar dat gevoel gaat al snel weg. Na 15 minuten was ik het af en hierbij moet ik wat wrijven, wat het scrubben bevordert. Ik had verwacht dat dit mijn gezicht net zou uitdrogen, en alle verzorgende ingrediënten zou wegvegen, maar ik had net de indruk dat ik de verzorging net beter in mijn huid masseerde.

Na afloop bracht ik mijn gebruikelijke nachtcrème aan. Mijn huid voelde comfortabel aan en zag er veel kalmer uit dan ervoor en de meeste roodheden waren verdwenen!

The morning after

Jammer genoeg voelt mijn gezicht bij het opstaan weer wat trekkerig aan. De voedende werking is dus maar van korte duur geweest. Ik moet er wel bij vertellen dat ik bij momenten een extreem droge huid heb, de Sahara is er niets bij!

Conclusie

Wie slechts een ‘matig’ droge huid heeft, en geen echte huidproblemen heeft, kan zeker baat hebben bij dit masker. Het voelt comfortabel aan, irriteert niet en is bovendien makkelijk aan te brengen. Het is duidelijk, dit honing en havermasker van TBS wint het ruimschoots van Lush’s Oatifix !

The Body Shop Honey & Oat 3-in-1 scrubmasker kost 17 euro.

Wat is jouw favoriete masker? Tips zijn altijd welkom! 

18 gedachtes over “Review || The Body Shop Honey & Oat 3-in-1 scrubmask

  1. Jammer dat je huid alsnog trekkerig aanvoelt na gebruik. Als ik de naam lees van dit product, krijg ik direct de indruk dat het heeeeerlijk ruikt.
    Mijn favoriete masker is een zelfgemaakte. Als je een droge huid hebt kan ik je een masker aanraden met honing en avocado.

    Like

    1. Het ruikt inderdaad erg goed, veel beter dan het lush havermasker vind ik! Ik heb wel een superdroge huid, dus misschien werkt het beter voor mensen met een normaal droge huid 🙂

      Like

Reacties zijn welkom!

