Hoe onvoorwaardelijk ben jij?

Bij het woord ‘onvoorwaardelijk’ beelden we ons meteen zwaarwichtige onderwerpen in zoals onvoorwaardelijke liefde  of  onvoorwaardelijke vriendschap. Toch zijn er nog veel meer alledaagse dingen waarin je onvoorwaardelijk kan zijn! Benieuwd of ook jij op die vlakken onvoorwaardelijk bent? 

Het was een vriendin die me onlangs wees op mijn ‘onvoorwaardelijkheid’. Ik vertelde haar over het feit dat ik nooit een boek kan laten liggen zonder het volledig uit te lezen. Hoe slecht of hoe saai ik het ook vind. Lees ik het niet uit, dan blijft het me achtervolgen tot in de donkerste krochten van mijn dromen. Ik moet en zal dat kreng uitlezen! En dat, zei die vriendin, maakt van mij een onvoorwaardelijke lezer. Blijkbaar hadden we ooit in de middelbare school de typen van lezers besproken (die vriendin heeft denk ik een onvoorwaardelijk geheugen), en ik ben dus het type ‘onvoorwaardelijk’.

Dit zette me aan het denken en deed me beseffen dat ik op wel meer vlakken onvoorwaardelijk ben (als we het nu even niet hebben over meer beladen onderwerpen zoals vriendschap of liefde, dat spreekt voor zich, duh. Of ik ben het toch meestal. Maar dat kan dan weer niet, want onvoorwaardelijkheid kent geen gradaties. Daarom is het ook onvoorwaardelijk. Oh well).

Ik ben ook onvoorwaardelijk met:

  • verzorgingsproducten. Ik zal al-tijd een product opmaken, ook al ben ik er niet de grootste fan van. Ik zal zelfs de verpakking openknippen tot ik het laatste druppeltje eruit heb weten te halen. Als het product écht niet meevalt (als in: allergieën of andere ongewenste bijwerkingen) zal ik het aan iemand anders geven, waarvan ik weet dat die het product dan weer heel onvoorwaardelijk zal gaan gebruiken.
  • films en series. Ik moét een film afkijken, en ik moét alle afleveringen van een serie gezien hebben voordat ik een nieuwe begin. Om te vermijden dat ik mijn avonden rotslecht doorbreng gaat er natuurlijk veel research aan vooraf voor ik iets begin te kijken.
  • eten. Mijn bordje zal altijd leeg zijn, ook al is het te veel of niet te vreten. Eten weggooien, dat kan ik niet. Ook restjes worden onvoorwaardelijk opgegeten, al is het de derde dag op een rij.
  • balpennen. Ik heb zo ongelooflijk veel balpennen. Tegen freebies zeg ik nooit nee en ook op hotel gaat de pen steevast mee terug naar huis. Ook al heb ik een karrenvracht aan schrijfgerei, ik zal alle pennen tot de laatste druppel leeg schrijven voor ze weggaan.
  • notitieboekjes. Een regel niet beschreven? Dan gebruik ik het boekje nog, hoe oud het ook is.
  • thee. Ik hou heel erg van nieuwe thee kopen, maar soms zit er al eens een miskoop tussen, een smaakje die dan toch niet echt voor mij is weggelegd. Nog liever dan de thee weggooien of weggeven (tenzij iemand een grote fan van die thee is), zal ik elke avond met tegenzin van die thee drinken haha. Hij moet en zal opgeraken!

En zo kan ik nog wel een paar dingen verzinnen. Als ik hier nu over nadenk, denk ik dat ik gewoon ook tegen verspilling en opgeven ben. Eens ik voor een product/idee/activiteit heb gekozen, zet ik door tot het bittere einde.

Zijn jullie ook zo onvoorwaardelijk?

ps: nee dit is geen grap, ook niet omdat het 1 april is.

8 gedachtes over “Hoe onvoorwaardelijk ben jij?

  1. Ik ben precies hetzelfde wat betreft boeken. Ik vind het vreselijk om een boek niet uit te lezen en zelfs als ik er halverwege achter kom dat het gewoon niets gaat worden, móet ik ‘m uitlezen (anders vind ik het zo zonde dat ik die tijd er al in geïnvesteerd heb, wat zo dom is, want je gaat er dus alleen maar meer tijd in investeren). X

    Liked by 1 persoon

  2. Ik herken me in zo’n beetje alles wat je zegt! Bij mij moet ook altijd alles op, maar dat is vooral omdat ik het zonde vind om het te verspillen.

    Like

  3. haha, wow ik herken mezelf vooral in het verhaaltje over de boeken! Verder ben ik onvoorwaardelijk met parfums (ook als ik ze niet lekker vind dan moet ik ze af en toe gebruiken om ze op te maken) en met kleding. Ik draag alles wat ik koop.
    xx

    Like

Reacties zijn welkom!

