Bevrijd door een strakke jeans

Twee weken geleden voelde ik me bevrijd in een loeistrakke doch stretchy high waisted jeansbroek. Klinkt als een contradictio in terminis, is het niet. Benieuwd hoe dit bij mij in z’n werk ging? 

Het begon allemaal bij Vera, en meer bepaald met dit filmpje. In deze shoplog toont Vera enthousiast haar nieuwe aankoopjes, en showt ze vol zelfvertrouwen haar nieuwe H&M shaping jeans (die op het moment dat ik dit schrijf goed op weg is om een regelrechte hype te worden). Nou, dacht ik, dat ziet er goed uit! Met een nieuwe missie begaf ik me dus naar de dichtstbijzijnde H&M.

Even later wurmde ik me met een viertal broeken in het pashokje. De shaping jeans bleek me uiteindelijk niet zo denderend goed te bevallen, maar gelukkig had ik nog een paar andere exemplaren uit de rekken geplukt. En daarbij zat een erg strakke, grijze high waisted jeans.

Ik trok de broek aan en het eerste wat ik dacht was: hm, lekker strak, maar toch erg comfortabel, een heerlijk zachte stretchstof is dit! Maar toen dwaalde mijn blik af naar mijn bovenbenen, kont en heupen. Ho maar. Mijn heupen komen wel heel prominent naar voren. Ook de zichtbaarheid van de vetkussentjes tussen mijn bovenbenen (daar waar eigenlijk een tigh gap hoort te zitten. Not.), was een doorn in het oog. Met een half toegeknepen blik aanschouwde ik het tafereel.

Bijna rukte ik de broek in zeven haasten van mijn benen, tot… tot ik de Vera-bril opzette. Wacht eens. Wat zou er eigenlijk mis zijn mijn die zachte, vrouwelijke rondingen die deze broek benadrukt? Waarom bekijk ik het eens niet van de andere kant? Waarom zou ik deze fijne vetkussentjes niet gewoon in de verf mogen zetten in plaats van wanhopig op zoek te gaan naar allerlei verdoezelingsstrategieën? Ineens viel er een last van mijn schouders. Aanvaardde ik mijn rijkgevormde billen nu nota bene op deze banale maandagvoormiddag bij het felle licht van dit ongezellige H&M hokje? Met mooie Vera in het achterhoofd?

Wauw. Het feit is ook dat ik voor deze openbaring vooral dacht, “Wat zullen de mensen wel niet van mijn vetjes denken?” Ze zullen vast met afgrijzen denken: “Kon die nu echt geen andere broek aantrekken, my eyes are burning!” En toen vroeg ik me af of ik ooit zo naar Vera of andere welgevormde meisjes keek. Helemaal niet. Ik was zelfs bijna jaloers waarom zij zulke broeken aankonden en ik niet.

Maar dat kan ik dus wel! Hoera! Toen herinnerde ik mij ook de woorden van mijn BFF, toen ik een gelijkaardige broek paste bij Top Shop. Zij vertelde me dat zo’n figuur net mooi is, en dat er niets mis mee is om de zandloper in mij naar buiten te laten (dat zei ze niet letterlijk zo maar daar kwam het wel op neer). Toen was ik nog niet klaar voor deze gedachte, maar nu dus wel. Kom maar op met die sexy welvingen!

Natuurlijk ga ik nu niet opeens strakke bodycon-jurkjes dragen die amper mijn kont bedekken. Ik bedoel, het moet wel nog steeds classy blijven, laat dat duidelijk zijn. Maar dat geldt evengoed voor slanke als voor volle dames.

Voelen jullie je volledig comfortabel om je vrouwelijke vormen te laten zien?

5 gedachtes over “Bevrijd door een strakke jeans

  1. Wees gerust. Wij mannen denken heus niet ‘My eyes are burning’ als we een vrouw met curves zien. Curves zijn heel natuurlijk en dus niets om je over te schamen. Leuk dat je uiteindelijk het zelfvertrouwen hebt gekregen om toch die ene broek uit te proberen. Zelfvertrouwen is heel belangrijk voor zowel mannen als vrouwen. Ik heb er op mijn blog een artikel rond geschreven met enkele handige tips. Misschien vind je dat wel leuk om te lezen. Neem je een kijkje? https://korigineel.wordpress.com/2015/05/14/3-manieren-om-je-zelfvertrouwen-te-boosten/

    Like

Reacties zijn welkom!

