Weekend wanders || Allereerste jogging & het Hallerbos in bloei

5_4_2

Na een beschaamtelijk (maar heerlijk) luie zondag wou ik jullie nog graag wat vertellen over een prestatie waarop ik erg trots ben! Gisteren liep ik namelijk mijn allereerste jogging uit, omgeven door de prachtig blauwe hyacintenzee van het Hallerbos. Lees verder over mijn triomf!

Het Hallerbos, op zo’n 20 kilometer van Brussel, staat bekend om de mooie blauw-paarse hyacinten die rond deze tijd van het jaar massaal in bloem staan. Mensen komen van ver om dit tafereel te aanschouwen, maar voor mij was het een van de eerste keren dat ik het fenomeen met mijn eigen ogen zag, ondanks dat ik in de buurt woon. Schaam schaam. Ik zag zelfs groepjes Chinezen in Halle en het bos rondlopen met hun camera’s in de aanslag, dus dat zegt al heel wat denk ik dan.

Deze blauwe bloemenzee was echter niet de enige reden waarvoor ik afzakte naar het Hallerbos. Ik ging namelijk deelnemen aan mijn allereerste jogging! Of toch de allereerste jogging die ik vrijwillig ging lopen. In de middelbare school hadden we de gevreesde jaarlijkse veldloop en wat haatte ik dat. Uit de grond van mijn hart. Omdat ik verschrikkelijk traag was én we achteraf niet konden douchen, bah.

Ik heb eigenlijk nooit echt graag gelopen en het zal denk ik nooit mijn favoriete bezigheid worden. Maar omdat we vlakbij ons nieuwe appartement een mooi stukje natuur met enkele grote vijvers hebben, probeerde ik het na al die jaren dan toch nog eens. Het gevoel achteraf is alleszins heerlijk. Ik trainde dus drie keer en toen stond ik daar, op de hyacintenloop.

5_4_24

Deze foto’s heb ik niet zelf gemaakt, want tijdens het lopen neem ik natuurlijk geen camera mee (ze zijn rechtenvrij en gemaakt door Rita Willaert), maar ik kan je verzekeren dat het er exact zo uitzag, echt prachtig. 

Zoals elke keer dat ik ging lopen vond ik het begin vrij moeilijk, maar na een kilometer of 2-3 begon het ritme erin te komen. Lopen in het bos was enorm fijn, zeker onder het genot van de fris geurende bloemen. Het was niet al te warm en het had ook net geregend, dus de allergieën waar ik wel eens last van heb waren weggespoeld, ideaal.

Op sommige stukken ging het flink bergop, makkelijk was het dus niet. Ik focuste mij en voor ik het wist was ik al weer aan de finish, en ben ik geen enkele keer gestopt met lopen! Ik deed dan wel mee aan de kortste afstand, de 7,5 kilometer, maar wat een fijn gevoel was het toen ik onder de ‘triomfboog’ door liep. Want zo voelde het echt, als een triomf!

Uiteindelijk kwam ik aan na 56 minuten, ergens achteraan maar helemaal niet slecht om amper drie keer geoefend te hebben. Hoewel ik moet toegeven dat ik winnen heel erg fijn vind, is een goede tijd lopen hier nog helemaal niet aan de orde. Ik ben gewoon al zo blij dat ik heb meegedaan en überhaupt gefinisht ben na geen enkele keer pauze te houden.

En ook al ben ik nog geen echte loper, ik moet wel zeggen dat dit zin geeft in meer! Volgende week loop ik in mijn eigen dorp mee met de moerasjogging. Die is maar 5 kilometer, maar alles is beter dan niets!

Oh ja, achteraf at ik een lekker pak friet, gewoon, omdat het kan. En lekker is. Ha!

Houden jullie van lopen? Ben jij sportief geweest dit weekend?

2 gedachtes over “Weekend wanders || Allereerste jogging & het Hallerbos in bloei

Reacties zijn welkom!

