5 X onverwachte travel tips

IMG_4832

Einde maart ging ik een paar daagjes naar Lissabon, en daar kwamen een paar heel handige tips en tricks voor op reis uit voort! Vandaag deel ik ze graag met jullie. Lees snel verder als je binnenkort ook op reis gaat en graag meer weet over mijn travel hacks…

1. Het beste schoeisel ooit

image3

Ik ben niet snel laaiend enthousiast over een paar schoenen, maar nu gebeurt het toch. Dit paar New Balance 420 zijn serieus de meest comfortabele en volledig blaar-en pijnvrije schoenen ooit! Normaal gezien heb ik op city trip (lees: heel veel stappen) altijd wel pijn aan mijn voeten. Ofwel van vermoeidheid, door blaren of doordat mijn voeten opgezwollen zijn. Niets van dat allemaal deze keer, het leek wel een mirakel. Zeker omdat we echt heel veel gestapt hebben, Γ©n omdat het in Lissabon serieus omhoog en omlaag gaat. De stad heeft ook ontelbaar veel eindeloze trappen, en na dag 1 wou ik er niet aan denken in welke staat mijn voeten en benen zouden zijn bij het opstaan. Ik heb echter serieus nergens last van gehad. Geen tikkeltje lichamelijke vermoeidheid, geen spierpijn en mijn voeten bleven steeds springlevend. Ook als we er ’s avonds laat nog een paar kilometertjes aan vast breiden op zoek naar een geschikt restaurant, en daarna het beste van onszelf gaven op de dansvloer. Ik zeg het je, een mirakel die NB’s!

2. Overzichtelijke uitgaven

Maak jij ook soms ‘een pot’ met vrienden tijdens gezamenlijke activiteiten? Vroeger deden we dat echt op ambachtelijke wijze, en was er letterlijk een fysiek zakje waar iedereen bijvoorbeeld 20 euro in deed om de dag door te komen. Maar dan begon de heibel: X en Y hebben een ijsje gegeten, terwijl Z niets  heeft genomen. En de helft van de tafel heeft wijn gedronken terwijl de rest het bij water hield. Aaargh, die pot is echt niet zo eerlijk. Daarom gebruiken wij nu steeds een app waarmee je gezamenlijke kosten makkelijk en eerlijk kan inbrengen. Als enkel A en B een ijsje nemen, kan dat ook ingegeven worden zonder dat je je rekenskills moet bovenhalen.

Voorbeelden zijn Cost Split of Splitwise (allebei gratis).

En dan nog iets: soms wil ik er helemaal niet over nadenken hoeveel ik uitgeef en geniet ik gewoon op vakantie. Maar als ik weet dat ik wat krap bij kas zit, houd ik toch graag een overzicht van mijn persoonlijke uitgaven. Daarvoor gebruik ik dan ook een app waarin ik alles zorgvuldig voor mezelf kan bijhouden, zoals Toshl finance (gratis basisversie).

3. Nog iets financieel

Vorig jaar kwamen we in Cuba eventjes in geldproblemen, maar alles kon worden opgelost dankzij het feit dat mijn vriend zijn ‘betalingsbakje’ (kaartlezer) meehad. Sindsdien neem ik het ook steeds mee op vakantie, je weet maar nooit wanneer je bijvoorbeeld je spaarrekening eventjes moet aanspreken!

4. Opgepast met proefjes

image1 (1)

Ik vind staaltjes en mini’s van verzorgingsproducten ontzettend leuk, handig en schattig. Toch heb ik er al zo vaak problemen mee gehad dat ik nu al mijn proefjes thuis opmaak, en in het vervolg gewoon kleine flesjes met mijn vertrouwde producten ga vullen. Zo had ik eens een conditioner mee die mijn haar extra vettig maakte (bah!!), en ik Lissabon werd mijn huid dan weer opeens erg slecht  en snakte ik zo hard naar mijn normale routine. Dat nooit meer!

5. Vliegtuig vermaak

IMG_5076

Kan je niet slapen of ben je een boek vergeten mee te nemen? Hou je dan bezig door foto’s van je reis te bewerken! Ik had verschillende leuke apps op mijn telefoon staan en daarmee heb ik tijdens de vliegreis enkele fijne creaties gemaakt, zoals bovenstaande foto.

Deze apps gebruik ik graag: Pomelo, VCSOcam, Typic, PicsArt, Kwote.

Welke willekeurige vakantietips wil jij nog toevoegen?

4 gedachtes over “5 X onverwachte travel tips

  1. Ooooh wat heerlijk dat van je schoenen! Een paar jaar geleden was ik in Rome. Na een paar dagen begaven mijn voeten het gewoon en heb ik een paar dagen rondgelopen met blaren. Daaruit heb ik geleerd: Nooit meer (ECHT NOOIT MEER) alleen hakjes meenemen op vakantie/trip.

    Like

Reacties zijn welkom!

