Notitieboekjes vullen!

IMG_4756

Notitieboekjes, we kunnen er met z’n allen geen genoeg van krijgen! Ondanks dat er zoveel digitale alternatieven zijn, is er nog altijd niets zo fijn als lekker schrijven in een ouderwets boekje. En die boekjes zien er ook lang niet meer zo ouderwets uit! Hema, Etsy, Urban Outfitters,… overal moet je de confrontatie aangaan met de drang om nog meer van die leuke ontwerpen aan te schaffen. Maar hoe moeten we die dan allemaal in vredesnaam vol zien te krijgen? Lees hier wat voor leuks ik erin opschrijf en snuffel lekker mee door de bladzijden! 

Te mooi?
Soms vond ik mijn notitieboekjes zelfs te mooi om in te schrijven. Ik heb ten eerste niet het mooiste geschrift dat er bestaat, en nota’s zijn ten slotte ook vaak snelle krabbeltjes, willekeurige doodles, onsamenhangende zinnen en ideetjes. Maar net die woordensoep maakt alles zoveel interessanter, inspirerender en creatiever. Mooie boekjes zijn er dus om te gebruiken!

Een boekje per onderwerp?
Ook voorzag ik voordien een apart boekje per thema. Dat doe ik nu niet meer, omdat de boekjes anders all over the place zijn. Ook vind ik het fijn om al mijn ideeën, lijstjes, enzovoort te bundelen op één plaats. Dat maakt het ook extra fijn om het boekje achteraf te doorbladeren en te zien waarmee ik allemaal bezig was.

IMG_4756

Dit is het exemplaar dat ik momenteel gebruik. Ik kreeg het met een Kerst van een vriendin en het is van het merk Punch Studio. Snuffel even mee met mij!

Waarmee ik mijn boekje vul: 

producten2

Reisaantekeningen: ik schrijf op welke musea ik wil bezoeken, welke winkels ik wil aandoen, welke evenementen er te doen zijn… Daarbij noteer ik dan ook zaken zoals openingsuren en bereikbaarheid.

IMG_4761

Ook reislijstjes met spullen die ik niet mag vergeten komen erin. Of zoals je hier ziet, ideeën om te koken op vakantie!

IMG_4768

In Cuba deed mijn notitieboekje ook al dienst als reislog!

producten3

Te lezen, te bekijken, te proberen/kopen lijstjes vind ik ook altijd leuk. Nog leuker is dan om de regels te kunnen afstrepen of aanvinken, een teken dat deze lijstjes ook echt tot iets leiden of voor iets dienen!

producten4

Cadeau-ideeën zijn ook altijd handig om op te schrijven! Doorheen het jaar vang je wel tips op van vrienden en familie, en ik maak er een gewoonte van om die meteen op te schrijven zodat ik steeds weet wat te kopen.

producten5

Motivatiepagina’s en ‘positives’ (lees er hier meer over) vinden ook een plaats in mijn boekje. Leuk om daar achteraf naar terug te bladeren!

En ook blogideeën en andere lijstjes komen er terecht.

Zoals je ziet hoef je niet bang te zijn om lelijk te schrijven, te kribbelen of kleur te gebruiken. Het moet niet perfect! In het begin wou ik dit mooie boekje niet ‘verpesten’, maar nu vind ik het net fijn om te zien wat voor een ‘organisch geheel’ mijn boekje is geworden. Een bundeling van ideeën, plannen en wensen waarin ik nog graag door terugblader.

Houden jullie ook zo van notaboekjes? Hoe zien ze er bij jullie uit?

9 gedachtes over “Notitieboekjes vullen!

  1. Ik kom voor het eerst op je blog en dit vind ik een heel leuk artikel. Ik heb ook notitieboekjes all over the place gehad, heb vorige week alles opgeruimd en wat aan mijn zus gegeven. Ik gebruik er nu twee voor mijn blogplanning 1 voor welk artikel ik wanneer ik online zet en de andere met ideeen en wat ik nog moet doen! 🙂

    Like

  2. Ik gebruik een notitieboekje voor mijn blog voornamelijk. Ik houd echt teveel notitieboekjes, maar weet er uiteindleijk nooit zo goed wat ik erin moet zetten.

    Like

  3. Ik ben gek op notitieboekjes. Schrijven helpt mij om mijn ei kwijt te kunnen. Ik schrijf elke dag in ieder geval 1 bladzijde om stoom af te kunnen blazen. Geweldig.

    Ik hou van die zwarte notitieboekjes van de AH.

    Like

  4. Ik gebruik ook zoveel notitieboekjes! Om te schetsen, mijn favoriete recepten in te plakken en om to do lijstjes te maken. Zo leuk! Ik heb zelf het liefst Moleskine, maar dat is meer een luxe-iets denk ik 🙂

    Like

  5. Oooh ik heb zo ontzettend veel notitieboekjes. Vroeger wilde ik in sommige ook niet schrijven, omdat ze te mooi waren, maar dat doe ik nu wel gewoon.
    Opschrijven van cadeau-ideetjes voor vrienden en familie doe ik ook altijd. Als ik tussendoor eens iets opvang van wat iemand graag zou willen hebben, dan schrijf ik het direct op. Zo handig is dat!

    Like

  6. Ik gebruik mijn notitieboekjes vooral als reisboekje. Elke dag een opschrijven wat ik gedaan heb. Altijd leuk om weer terug te lezen. En dan heb ik ook altijd een notitieboekje in mijn tas zitten voor als ik ideeën heb voor mijn blog, bijvoorbeeld.

    Like

Reacties zijn welkom!

