Week wanders || Volwassen in één week?

Deze week gebeurde er zoveel waardoor mijn leven er de komende tijd anders zal gaan uitzien! Het leek wel alsof mijn volwassen-score ineens met 10 punten naar omhoog ging, maar tegelijk voel ik me nog steeds zo jong en onervaren. Lees snel verder als je wil weten hoe dat komt…

Trrrromgeroffel… Op maandag tekende ik mijn allereerste vast contract! Geen zomerbaantje of studentenjob dit keer, maar een echt grotemensenwerk! Na enkele maanden ploeteren met sollicitatiebrieven, gesprekken en testen die uiteindelijk op niets uitdraaiden en nog meer van die teleurstellingen, kan ik mij nu eindelijk volledig smijten op de arbeidsmarkt, ha!

Natuurlijk moet ik nog enorm veel leren op mijn nieuwe plek en voel ik me af en toe een beetje verloren in die eindeloze informatiestroom. Het doet dan deugd dat collega’s me op tijd geruststellen dat het, ook deze keer, allemaal wel goed komt.

Deze week heb ik ook al drie vergadering bijgewoond, erg veel kon ik zelf nog niet bijdragen, maar alleen de afspraak ‘vergadering’ in mijn agenda vond ik al heel erg stoer 😉

Natuurlijk krijg ik wel af en toe de commentaar dat dat enthousiasme wel zal verminderen en dat ik snel zal beginnen sakkeren omdat ik moet gaan werken. Er zal mij inderdaad wel af en toe eens een zucht ontsnappen, maar ik heb me voorgenomen dat ik op die momenten moet terugdenken aan de tijd dat ik mij nog hopeloos en ‘nutteloos’ voelde. Door elke dag dankbaar te zijn voor deze kans hoop ik mijn motivatie en enthousiasme niet te verliezen!


Elke dag op tijd uit mijn bed vanaf nu…!

Ook kocht ik dit weekend een wasmachine, dat was pas stoer. Weliswaar was dat nu nog met de hulp van papa- en mamalief, waarvoor dank, maar deze aankoop deed mij toch al wat meer naar het rijk der ‘volwassenen’ neigen.

Ondanks dit alles besef ik dat het echte werk nog moet komen en dat er lastige periodes zullen bijzijn. Ik moet mijn weg zien te vinden en zelfs als ik denk die gevonden te hebben, zal ik het af en toe eventjes niet meer weten. En dat is oké. Hoeveel ‘Unsuccesful adulting’-tags komen er wel niet voorbij de laatste tijd 😉 Als kind of puber dachten we altijd dat de ‘volwassenen’ alles perfect voor elkaar hadden, maar nu wordt duidelijk dat zij ook maar mensen zijn die er het beste van maken. Perfectie bestaat niet!

En dan een laatste update die niet niet per sé volwassen is, maar daarom niet minder stoer: ik liep gisteren 10 kilometer! Hopelijk ben ik nu klaar voor de ‘race’ van komende donderdag, I’ll keep you posted!

Hoe was jullie week? Wat gaf jullie de afgelopen tijd een ‘volwassen’ gevoel? 

2 gedachtes over “Week wanders || Volwassen in één week?

Reacties zijn welkom!

