Review || The Body Shop Aloë Vera

aloe1

Een tijdje geleden kreeg ik voor mijn verjaardag drie producten uit de Aloe-lijn van The Body Shop. De producten, een facial wash, toner en masker, zijn bedoeld voor de extra gevoelige huid en zouden daarom perfect bij mij moeten passen. Vandaag probeerde ik ze uit! 

Dit zegt TBS over de Aloe-lijn:

Deze milde productlijn bevat geen geur- en kleurstoffen, geen conserveermiddelen en geen alcohol.

Gevoelige huidjes, begin alvast te juichen!

Aloe Gentle Facial Wash

IMG_5595

Dit zegt TBS over de Aloe Gentle Face Wash:

Een rijke, milde, zeeploze, schuimende reinigingsgel om vuil, make-up en onzuiverheden te verwijderen. De huid voelt fris en schoon aan, zonder het strakke gevoel dat zeep vaak achterlaat. Weldadig en rustgevend voor gevoelige huid.

Ingrediënten:

Aqua (water), Aloe barbadensis (aloë-veragel), Sodium Cocoamphoacetate, Pentylene Glycol, Sorbitol, Disodium Cocoyl Glutamate, Butylene Glycol, Glycerin (glycerine), Citric Acid (citroenzuur), Sodium Laureth Sulfate, Coco-Glucoside, Glyceryl Oleate, Sodium Cocoyl Glutamate, Dimethicone Copolyol, Ascorbyl Palmitate, Lecithin (lecithine), Tocopherol (vitamine E).

De aloë- veragel staat op de tweede plaats! Top, dat betekent dus dat er een best hoge concentratie van in zit.

Ik begon met het aloe gezichtsschuim. In de fles ziet het product er gewoon vloeibaar uit, maar door het pompje komt het er in schuimvorm uit. Ik had een heel dikke mousse verwacht, maar kreeg een eerder waterig schuim. Ik gebruikte ongeveer drie pompjes om mijn gezicht te wassen, maar met minder zou je ook toekomen.

De geur vond ik een beetje apart, bijna chemisch zelfs. Ik heb geen idee hoe aloë vera normaal ruikt, en of het überhaupt een geur heeft, maar dit had ik niet verwacht.

Het schuim voelde echter helemaal niet chemisch aan op mijn gezicht. Wel lekker fris maar helemaal niet prikkend of irriterend. Mijn huid voelt lekker schoon na het afspoelen.

Aloë Calming Toner

IMG_5594

Dit zegt TBS over de aloë calming toner:

Een vochtregulerende tonic die direct rustgevend en weldadig aanvoelt op de huid. Hij verwijdert de laatste spoortjes make-up en reinigingsmelk, laat de huid ontspannen en schoon aanvoelen en zorgt ervoor dat een dag- of nachtcrème beter wordt geabsorbeerd.

Ingrediënten:

Aqua (water), Aloe barbadensis (aloë-veragel), Pentylene Glycol, Butylene Glycol, Sorbitol, Glycerin (glycerine).

Mooi zo, lekker weinig ingrediënten, fijn voor gevoelige huidjes.

Na de facial wash ging ik aan de slag met de toner. Een beetje product over een watje en alle restjes vuil wegnemen. Nu voelt mijn huid echt helemaal schoon, en dat is er ook aan te zien. Nadat ik een tweede keer over mijn gezicht ga met de andere kant van mijn watje, blijft er geen spoortje vuil of make-up meer over.

De toner irriteert op geen enkel moment, zelfs niet wanneer ik ermee over mijn ogen ga! Dit is voor mij echt heel uitzonderlijk, want qua oogreinigers is er slechts één die ik verdraag.

Aloë Protective Restoring Mask

IMG_5593

Dit zegt TBS over het masker:

Een intensief beschermend, romig ‘leave-in’ masker dat langzaam in de huid trekt en daar een beschermende, rustgevende ‘deken’ vormt die helpt de natuurlijke vochtbarrière van de huid te herstellen en de huid te beschermen tegen irritaties van buitenaf.

Ingrediënten:

Aloe barbadensis (aloë-veragel), Octyl Palmitate, Glycerin (glycerine), Propylene Glycol, Pentylene Glycol, Dimethicone, Isononyl Isononanoate, Sesamum indicum (sesamolie), Stearyl Alcohol, Glyceryl Stearate, PEG-100 Stearate, Lanolin (lanoline), Polyglyceryl-3 Beeswax, Alpha-Glucan Oligosaccharide (probiotisch ingrediënt), Aqua (water), Tocopheryl Acetate (vitamine-E-acetaat), Levulinic Acid, Xanthan Gum, Sodium Hydroxide, p-Anisic Acid, Avena sativa (haverextract).

En hier staan de aloë veragel zelfs op de eerste plaats!

IMG_5597

Gebruiksaanwijzing: 

Aanbrengen na reiniger en tonic. 20 minuten laten intrekken. Niet afspoelen met water! Wat niet is ingetrokken zachtjes in de huid masseren of afnemen met een zachte tissue of een doekje. 1 keer per week gebruiken.

Het masker is inderdaad erg mild en romig. Ik heb het in de ochtend gebruikt omdat ik niet meteen naar buiten moest of make-up ging aanbrengen. Als dat wel het geval zou zijn zou ik het masker ’s avonds gebruiken, bijvoorbeeld ter vervanging van je nachtcrème. Het laat een dun laagje achter dat erg prettig op de huid voelt. Of het de huid daadwerkelijk ‘beschermt’ kan ik natuurlijk niet zeggen, maar het geeft toch een fijn gevoel.

Conclusie

The Body Shop komt haar beloften helemaal na. Deze drie producten uit de aloë lijn zijn bijzonder geschikt voor de gevoelige huid, daar was ik de ideale testpersoon voor. Op geen enkel moment heb ik irritatie gevoeld, niet op mijn huid en niet in de ogen. TBS heeft nog veel andere aloë producten zoals een scrub, een cleanser of een dag- en nachtcrème, dus deze komen zeker op mijn to-try lijstje te staan!

Gentle Facial Wash – 12€
Calming Toner – 10€
Protecting Restoring Mask – 18€

Heb jij al producten met aloë vera geprobeerd?

2 gedachtes over “Review || The Body Shop Aloë Vera

Reacties zijn welkom!

