Weekend wanders: verhuizen!

Vandaag heb ik een primeur voor jullie! Niet alleen is dit een editie van Weekend Wanders zónder foto’s, ook is dit mijn allereerste artikel dat ik niet aan mijn bureau in mijn kamertje thuis tik! Vandaag en gisteren was ik namelijk druk in de weer met spullen verhuizen naar ons appartement. Inderdaad, vanaf nu woon ik niet meer thuis maar woon ik ‘samen’…

Ik had het gevoel dat ik het hele verhuizen maar een beetje zat uit te stellen. In het weekend ging ik ‘logeren’ op ons appartement maar door de week werd ik wel nog gewekt door mijn mama en kon ik elke avond mijn beentjes onder tafel schuiven. Wel gezellig zo, maar als ik erover nadacht was er geen reden meer om het uit te stellen.

Mijn vriend was al een maand of drie gesetteld, en ik had een vaste baan gevonden. Tijd dus om te springen zeg maar! Een sprong in het onbekende is het zeker wel, maar anderzijds voelt het toch vertrouwd. Ik ben nu al 4 jaar samen met mijn vriend, ik heb al ‘ervaring’ kunnen opdoen met het voor mezelf zorgen toen ik op kamers zat en een buitenlandse stage deed. Bovendien wonen mijn ouders en opa op slechts tien minuutjes van hier dus echt eng is het niet.

Het zal zeker zoeken worden naar een ritme en ‘organisatie’ waar we ons beiden goed bij voelen, maar vroeg of laat komt alles wel op z’n pootjes terecht.

Maar goed, ik ben aan het afdwalen! Over het samenwonen en het ‘werkleven’ komen er zeker nog artikels, nu wil ik jullie even over mijn weekend bijpraten!

Vrijdagavond pakte ik al wat spullen in en die brachten we naar het appartement. Ik heb meteen alles opgeruimd zodat het weekend rustig kon beginnen.


Toch geen gekke verhuisbusjes voor mij, de Mini heeft wonder boven wonder volstaan 😉 

Zaterdag deden we dan wat boodschapjes en ging ik op mijn eentje een rondje hardlopen. ’s Middags kwamen G. zijn vader, diens vrouw en hun kleine meid van 4 langs voor koffie en taart. Ze vonden dat we er hier iets mooi van gemaakt hadden, enkel van het ananas-douchegordijn waren ze geen fan. Ach ja, wij vinden het wel vrolijk zo :)!

’s Avonds gingen we naar een barbecue van een vriend die een nieuwe baan bij de zeevaart heeft, en vanaf volgende week voor 6 weken op zee is. Valt reuze mee voor hem, in zijn vorige job was hij soms maanden weg! Het werd heel gezellig en er waren een hoop mensen van het humaniora bij, sommigen had ik al jaren niet meer gezien!

Vandaag gingen we ’s middags eten bij mijn ouders (die tien minuutjes afstand is echt niet verkeerd!) en pakte ik de rest van mijn spullen in. We brachten die naar het appartement en mijn zus hielp me alles netjes op te plooien en weg te bergen. Ze is een opruim-pro, misschien moeten we daar maar samen eens een artikel over maken ;)?

Daarna gingen we nog eventjes van de tuin van mijn ouders profiteren (daar zijn ze weer, die handige tien minuutjes) en bespraken G. en ik onze vakantieplannen. Het wordt een autotrip en het Gardameer is er al zeker bij. Omdat ik deze zomer drie weken vrij heb (ons centrum sluit in de zomer) ga ik ook een reisje met mijn zus maken! De bestemming moet nog officieel beklonken worden maar ik heb er al zin in!

En dan komen we aan bij dit eigenste moment, waar ik aan de eettafel zit met een kopje thee en koekjes (edit: G. heeft die zojuist van mij weggenomen, geen koekjes meer voor mij…). Het is al vrij laat maar ik wou absoluut nog een artikel maken, omdat ik heel graag met mijn blog wil doorgaan ook al heb ik nu vast werk, een ‘huishouden’ en dus minder tijd. Maar het is een leuke hobby waarmee ik verder wil gaan en beter in wil worden, dus blijf ik vasthouden aan mijn regelmaat.

Zo, dat was het dan weer voor nu! Voor mij was dit weekend toch wel een soort mijlpaal in mijn leven, blij dat ik er nog even heb over geschreven!

Hebben jullie memorabele dingen beleefd de afgelopen dagen? Geniet nog van het verlengde weekend! 

3 gedachtes over “Weekend wanders: verhuizen!

Reacties zijn welkom!

