Do one thing every day that scares you

Komt deze quote jullie vaag bekend voor? Dit zinnetje kwam meteen bij mij op toen ik terechtkwam op de blog van Michelle, een Venezolaanse studente die voor haar Master naar New York verhuisde. Omdat Michelle gefrustreerd raakte omdat ze voelde dat ze haar nieuwe stad niet met volle teugen kon ervaren, besloot ze haar perfect gecontroleerde en vlotte leven vaarwel te zeggen, en elke dag iets te doen waarvoor ze bang is. Om haar lijst bij te houden riep ze haar blog 100 Days Without Fear in het leven! 

De laatste maanden heeft Michelle ondervonden dat het zoveel meer voldoening geeft om de confrontatie met het onbekende aan te gaan, dan te blijven plakken bij het vertrouwde.

En dat onbekende hoeft niet altijd heel spectaculair te zijn! Ook een poepluier verversen of Indiaas eten proberen (gelukkig niet tegelijkertijd) stonden op haar fear-lijstje.

Kijk hier naar Michelle’s samenvatting van de eerste maand!

Leuk he!

Ik moet wel zeggen dat Michelle wel voor heel wat dingen bang is/was, maar veel komt mij toch bekend voor! Zo heb ik, nu ik erover nadenk nog nooit eten gefrituurd (en daar heb ik ook wel wat schrik voor) of ben ik nog nooit in m’n eentje naar de film of het theater gegaan.

Ik vind deze blog echt heel tof! De filmpjes zijn vrolijk gemonteerd, er komt geen zware levensfilosofie aan te pas en het meeste van wat Michelle doet zou eender wie kunnen doen. Het gaat hier niet enkel om de zotte dingen zoals bungeejumpen of parachutespringen, maar Michelle pakt ook veel ‘angstjes’ uit het dagelijkse leven aan. Ze neemt zichzelf niet al te serieus en doet ons inzien dat je angsten helemaal niets zijn om je over te schamen, maar dat het wel de moeite loont om eens uit je comfortzone te stappen. Je weet maar nooit wat het oplevert.

Bekijk de blog van Michelle.

Ik ben alvast overtuigd om meer te durven, wie doet er mee? 

Oh ja, die quote ken je misschien van hier:

5 gedachtes over “Do one thing every day that scares you

  1. Oh, dit soort initiatieven vind ik altijd zo leuk! Misschien ga ik zoiets ook wel doen, ik ben vaak ook wel een beetje een angsthaas als het op nieuwe dingen uitproberen aankomt!

    Like

Reacties zijn welkom!

