Free printable: organiseer je leven

losse eindjes free printable

De persoon die zijn leven perfect georganiseerd heeft, moet volgens mij nog geboren worden. In afwachting van dé ultieme formule presenteer ik jullie alvast een handige checklist -die er ook nog eens leuk uitziet- om zo weinig mogelijk aspecten van je leven over het hoofd te zien. Kijk snel verder voor de drie printables die ik voor jullie maakte!

Voor het maken van deze checklists liet ik me inspireren door het artikel over losse eindjes van Sofie Schrijft. Hier stelt Lilian haar lijstje voor waarin ze alle ‘losse eindjes’ van haar leven verzamelt. Het gaat van heel concrete dingen zoals rekeningen die nog betaald moeten worden, tot meer abstracte ‘projecten’ zoals ‘vriendschappen’.

Ik vond deze lijst erg vernieuwend omdat dit niet echt een checklist is met zaken die je helemaal je een voor een kan afvinken, maar eerder een leidraad voor je leven is.

Regelmatig deze lijst overlopen zorgt ervoor dat je niets over het hoofd ziet, en herinnert je aan bepaalde projecten waar je eens tijd aan zou kunnen besteden.

Op basis van deze lijst maakte ik dus mijn eigen versie! Je zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om dagelijks of wekelijks bijzondere aandacht te geven aan een bepaald onderdeel. Ook kan je de printable op een zichtbare plaats hangen zodat je dagelijks aan je ‘levenslijstje’ wordt herinnerd. Denk aan het toilet, of plastificieer hem voor in de douche, op deze plaats schiet je vaak de meeste inspiratie te binnen 😉

download de ingevulde checklist (rood) – blanco checklist (wit) – blanco checklist (oranje)

Naast de lijst met punten die ik belangrijk vind, heb ik ook een blanco printable gemaakt die je zelf kan invullen.

Ik vond het erg leuk om deze printables te maken, er zullen er dus zeker nog volgen!

Wat vinden jullie van deze printables? Kan jij nog andere ‘losse eindjes’ bedenken? 

7 gedachtes over “Free printable: organiseer je leven

  1. Super leuk! Mijn leven bestaat uit het opschrijven van alle dingen die ik nog moet doen. Ik zou ze natuurlijk ook gewoon kunnen onthouden, maar ze opschrijven zorgt voor wat meer rust in mijn bovenkamer 🙂 Hoewel, eigenlijk vergeet ik toch alles, dus opschrijven is bij mij eerder een noodzaak, haha.
    Wat een super leuke blog heb jij! Ik ben je nieuwste volger!
    Liefs, Sofie
    Natuurlijk blond en gezond

    Like

Reacties zijn welkom!

