Dingen om alleen te doen

Ik ben niet bepaald een rasechte kluizenaar, maar mijn momentjes alleen zijn me toch dierbaar. Mij eventjes in een andere kamer kan al genoeg zijn om mij eventjes weer op te laden. Waarom ik graag tijd met mezelf spendeer, en hoe ik me daar goed bij voel, kon je een tijdje terug al lezen. Wat ik dan zoal doe, vertel ik vandaag!

Ik kan eigenlijk echt veel dingen bedenken die ik graag alleen doe, omdat ik me erg op mijn gemak voel als ik alleen ben. Altijd weet ik wel iets te doen, dus het zal niet snel gebeuren dat ik me verveel of lastig begin te voelen! Sommige mensen kunnen echter snel verloren lopen alleen (letterlijk of figuurlijk…), dus die zet ik graag op weg.

Lezen: een binnenkopper, natuurlijk. Alleen ben je veel minder afgeleid en heb je voor je het weet een boek verslonden.

Bloggen en blogs lezen

Series kijken

Thee drinken

Online shoppen. En vooral: je mandje vullen en dan alles weer wegklikken.

Shoppen in de winkelstraat: zo lang in een winkel blijven als jij wil, en vooral ook weer zo snel buiten als je zelf wil!

Verdwalen op Pinterest 

Een self-salon in de badkamer: scrubben, maskertje, ontharen, pedicure, the works.

Opruimen: zo rustgevend!

Schoonmaken: het begint als een noodzakelijk kwaad, maar je gedachten kunnen wel lekker afdwalen en zo kan het zelfs iets meditatiefs krijgen.

Kaarsjes branden. Gewoon genieten van de gezelligheid.

Muziek beluisteren: liefst met kaarsjes erbij.

Fotoalbums doorbladeren: eventjes ongegeneerd terugkeren in de tijd en je hart ophalen bij mooie herinneringen.

Planningen maken: lijstjes schrijven en met een leeg hoofd weer verdergaan, ideaal.

Knutselen: kaartjes maken, scrapbooken, prutsen met veel te kleine pareltjes voor juwelen, of zelfs tekenen. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Wandelen: sinds ik mijn Up heb, ben ik het nut Ên het plezier van wandelen beginnen inzien.

Sporten: fijn om gewoon zonder complexen te kunnen zweten en je af te matten zonder naar adem te moeten happen omdat je met iemand met je wil praten.

Onderweg zijn met het OV: tijdens langere zitten kan ik lezen, blogs afgaan, of gewoon mensen kijken. Onderweg zijn heeft op zich al een doel dus moet je je niet druk maken dat je niets doet, of niets ‘productief’ doet.

Waarschijnlijk zijn er nog een pak andere dingen waarmee ik me graag alleen bezighoud, maar deze zijn toch echt wel mijn favorieten! Nu ik samenwoon is het niet altijd evident om tijd alleen te vinden, maar ik vind het natuurlijk ook fijn om nu veel samen te kunnen zijn met mijn liefje! Een nieuwe vorm van ‘alleen iets doen’ is wanneer ik mijn koptelefoon opzet en dan dingetjes ga doen, zoals bloggen of lezen.

Welke dingen doe jij graag alleen? 

2 gedachtes over “Dingen om alleen te doen

Reacties zijn welkom!

