Het leed dat een cadeau voor mannen heet

Tenzij je vijf bent en het nog aanvaard is om een macaroniketting te knutselen, is het allesbehalve makkelijk om een cadeau voor je vader te verzinnen. Voor mij zijn mannen in het algemeen een lastige categorie om geschenken voor te kopen. Ik wil graag iets origineel en persoonlijk vinden, maar dan moeten ze het nog kunnen gebruiken en moet het liefst ook geen fortuin kosten. Een allesbehalve makkelijke klus dus. Dit jaar vond ik echter de perfecte oplossing! 

Omdat dit cadeau voor vaderdag was, wou ik het graag nog even een verrassing houden, en daarom komt deze tip voor de Vaderdag van dit jaar net te laat. Maar wie een beetje achterstand heeft opgelopen met cadeaus, of net graag ruim van tevoren begint aan een Kerstcadeau of vaderdaggeschenk voor 2016, of nog met een jarige vader zit, of gewoon graag een leuke tip noteert, kan rustig verder lezen.

Wanneer ik mijn papa om cadeauhints vraag, zegt hij altijd dat hij het liefst iets ‘zelfgemaakt’ krijgt. Ik zie het op mijn 25e echter niet meer zitten om een tekening te maken (mijn creaties kunnen evengoed van een kleuter komen), en ook denk ik niet dat een home-made scrub heel enthousiast onthaald zou worden. Ook mijn koekjes of cake vind ik al vrij afgezaagd.

Maar toen ontdekte ik de fotocadeaus van Pixum! Net op tijd, Vaderdag was gered. De canvassen om te bedrukken bleken de perfecte oplossing. Net iets anders dan een gewone foto in een kader, origineel, persoonlijk, en toch een beetje zelfgemaakt (afgezien van het feit dat het mijn papa zelf was die de foto nam, maar oké). 

IMG_5678 IMG_5679

Ik vond het wel passend om een foto cadeau te doen, omdat ik net uit huis ben en papa zo altijd aan mij kan denken, ha. Ik koos een foto uit van mijn zus en ik in een grappige pose in Luxemburg. Dat weekje dat mama, papa en zus mij daar kwamen bezoeken was een beetje onze laatste gezamenlijke vakantie, en dus wel een fijne herinnering.

De service van Pixum was verder uitstekend. Makkelijke upload en bestelling, snelle levering en mooi verpakt zodat het product zonder krasje aankwam. Ook gaf de software van Pixum automatisch aan dat de kwaliteit van mijn foto niet hoog genoeg was voor een mooi resultaat. Ik kon dus nog een foto van beter formaat uploaden voor ik teleurgesteld kon zijn in mijn bestelling.

De canvas heeft een ‘rustieke’ uitstraling en dat vind ik zelf erg mooi. Ook kwam het pakket met handige hulpstukjes om de foto aan de muur te hangen.

IMG_5681

En wat mijn papa er nu zelf van vond? Die was er duidelijk blij mee! Nu alleen nog een geschikt plekje vinden voor de foto.

Wat zijn jouw tips voor originele (zelfgemaakte) mannencadeaus? Zou jij een Pixum-fotocreatie aan je vader cadeau doen?

Dit artikel is geschreven in samenwerking met Pixum. 

4 gedachtes over “Het leed dat een cadeau voor mannen heet

  1. Leuk cadeau voor vaderdag. De moeilijkheidsfactor voor het vinden van een leuk cadeau voor een man is wel hoog inderdaad, het kan behoorlijk lastig zijn om iets leuks voor een man te vinden.

    Like

Reacties zijn welkom!

