Gestopt met de sportschool…en alternatieven!

IMG_4218

Een paar maanden geleden was ik nog erg enthousiast over de fitness bij mij in de buurt. In verschillende diaries konden jullie foto’s van de fitnesszaal of van mij in sportoutfit zien, en ik had zelfs nog een artikel ingepland over mijn nieuwste favoriete groepsles. Het is dan ook met pijn in het hart dat ik jullie vandaag vertel waarom ik mijn lidmaatschap opzegde

De reden is eigenlijk simpel: ik ben verhuisd! Ik zou nu de auto moeten nemen om bij de dichtstbijzijnde club te geraken en daar heb ik geen zin in. De sportschool waar ik voordien naartoe ging was op letterlijk twee minuten stappen en dat was ideaal. Ik ging dan ook echt veel, in de hoogtepunten tot vijf keer per week!

Ook kan ik nu niet meer overdag sporten, sinds ik voltijds werk. Over het algemeen zitten de groepslessen in de avond en het weekend afgeladen vol en dat vind ik minder prettig. Het is niet aangenaam om met zoveel in een relatief kleine ruimte te sporten (te zweten) en bovendien kan de lesgever veel minder met iedereen bezig zijn.

En natuurlijk kost een abonnement ook gewoon geld. Ik besloot dus het abonnement stop te zetten. Dit ging overigens bijzonder vlot. Een mailtje sturen en het was gebeurd. Mijn lidmaatschap liep nog een maandje door en dat was het dan.

Maar natuurlijk geef ik het sporten hiermee niet op, integendeel! Er zijn genoeg alternatieven.

> We hebben een groot vijverpark, bijna vlak naast de deur, waar ik regelmatig ga hardlopen. De laatste tijd iets minder omdat ik last heb van de pollen, maar dat komt wel weer goed.

> We hebben een kamer ingericht als dressing, en daar is nog voldoende plaats voor oefeningen. Een matje, enkele gewichtjes en de laptop of smartphone op Blogilates, ideaal. Vaak doe ik ’s morgens 20 minuutjes oefeningen, dan ben ik helemaal fit voor de dag. Voordeel is dat je meteen kan beginnen en ook meteen onder de douche kan springen, geen gedoe met afstanden of kleedkamers.

> Er is voldoende mogelijkheid om te fietsen en snel bij mooie plekjes te komen, nu alleen nog mijn fiets van bij mijn ouders naar hier verhuizen!

> Binnenkort ga ik ook eens op zoek naar sportlesreeksen. Ik denk bijvoorbeeld aan Friskis & Svettis of Pilates. To be continued!

Hoe sport jij? Heb jij ooit een lidmaatschap bij een sportclub of sportschool gehad? 

2 gedachtes over “Gestopt met de sportschool…en alternatieven!

Reacties zijn welkom!

