Review || Bobbi Brown Compact Foundation

IMG_5784

Vorige week schreef ik over mijn Bobbi Brown haul en de Bobbi-make up lessons die ik in de winkel kreeg. Afgelopen weekend kon ik de producten die ik kocht uitvoerig testen en ik kan jullie alvast verklappen dat ik onder de indruk was! vandaag op het make-up menu: de compacte foundation. 

Ik stapte de BB-winkel binnen op een vrij hete dag, met het oog op een trouwfeest dat een week later zou volgen. Ik maakte me ‘zorgen’ om hoe mijn make-up eruit zou zien als het op de bewuste dag ook zo warm zou zijn, dus ging ik op zoek naar een alternatief voor de vloeibare foundation die ik normaal gezien gebruik.

De MUA raadde me dus een compacte foundation aan, geen verrassing eigenlijk voor de eisen die ik stelde. Voor mij is een compacte foundation toch een risico aangezien ik meestal een droge huid heb. Op warme dagen durven mijn voorhoofd en wangen wel gaan glimmen dus wou ik de compacte foundation toch best eens proberen.

Het resultaat van de make-up sessie in de winkel was natuurlijk perfect. Heel precies met kleine strookjes aangebracht met behulp van een plat penseel zag mijn gezicht er prachtig egaal uit, en ging na een paar uurtjes niet glimmen. Ik werk echter liever met een buffer brush (ik gebruik meestal de Expert Face Brush van Real Techniques) omdat een plat penseel wel eens strepen durft te geven wanneer ik het zelf aanbreng.

Vergis je dus niet, dit product is géén geperste poeder. Wanneer je met het penseel in de foundation gaat, ‘smelt’ het een beetje. Dit mooi egaal oppervlak blijft jammer genoeg dus niet egaal, de afdrukken van het penseel komen erin te staan. Niets aan te doen!

IMG_5883

Opgelet, het aandeel foundation dat na een paar keer wrijven op je penseel komt te zitten, kan misleidend zijn. Aanvankelijk lijkt het dat er maar weinig product vanaf komt, maar wanneer je de foundation dan op je gezicht aanbrengt, blijkt dat je meer dan genoeg product hebt opgepakt. Doseren en zuinig zijn is dus de boodschap. Deze foundation is ook enorm dekkend dus rustig opbouwen is belangrijk voor een natuurlijk effect.

Om je een idee te geven van de dekkendheid: de dag ervoor was ik enorm verbrand in mijn gezicht na een dagje zee, en daar was niets meer van terug te zien eens ik de foundation had aangebracht. Deze aankoop bleek dus echt een schot in de roos op het juiste moment.

En niet alleen qua dekking is dit product uitstekend, ook qua houdbaarheid doet hij het goed. De foundation blijft perfect op zijn plek zitten en heeft zowel tranen (van ontroering) als zweet (van een warme zaal) doorstaan.

Zoals ik al zei kan je de foundation dus naar believen opbouwen. Een dunnere laag voor doordeweeks, iets dikker voor een feestje bijvoorbeeld. Het is evenwel geen lightweight product te noemen, het is toch een van de ‘zwaardere’ foundations die ik al testte. Maar goede dekking + houdbaarheid gaan natuurlijk niet bepaald samen met een lichte formule.

Goed afpoederen is niet per se nodig, dan loop je een risico op een cakey gezicht. Een heel klein beetje transparante poeder op de zones die normaal gezien zouden glimmen is voldoende.

IMG_5930

Verder bevat het doosje ook een handig sponsje zodat je on the go makkelijk kan bijwerken. Je hele gezicht zou ik niet doen met deze spons, maar voor een kleine touch up is hij perfect.

Ik ben dus heel tevreden over deze aankoop. Dekkend, langhoudend, en een perfecte kleurmatch. Bobbi Brown heeft enorm veel kleuren in het assortiment dus wanneer je je laat adviseren door de MUA vind je ongetwijfeld de kleur die perfect bij jouw huidskleur aansluit. Ook mensen met een drogere huid moeten zich niet laten afschrikken door het woord ‘compact’, bij mij werkte het uitstekend. Het is enkel een kwestie van rustig en opbouwend aanbrengen voor het mooiste resultaat. Neem zeker je tijd wanneer je dit product voor de eerste keer gebruikt.

BOBBI BROWN LONG-WEAR EVEN FINISH COMPACT FOUNDATION – 42€

Heb jij al compacte foundations geprobeerd? 

5 gedachtes over “Review || Bobbi Brown Compact Foundation

  1. Klinkt goed!!! Ik heb toevallig ook mijn eerste pressed compact foundation van maxt factor.. heb snel de neiging teveel product te pakken.. ik ga het met een platte kwast proberen wat je schrijft! Wellicht helpt dat… ik gebruik nu ook een buffing brush maar daarmee ben ik soms wel 10 minuten bezig om het egaal te krijgen.. platte kwast ga ik proberen! Thanks voor de tip en superleuke artikel! XoXo Olivia 💕

    Like

    1. Inderdaad een platte kwast kan helpen! Het is ook handig om de foundation even te laten ‘intrekken’ en doen versmelten met je huid alvorens je correcties maakt en blush aanbrengt! Veel succes ermee! x

      Liked by 1 persoon

Reacties zijn welkom!

