9 handigheidjes voor op de camping

Hoewel ik helemaal geen die-hard kampeerder ben, heb ik toch al enkele ‘campingsituaties’ beleefd. Op vakantie in Frankrijk (in de natuur of op een volledig uitgeruste camping), op verschillende festivals en in ons eigenste tuin. Omdat ik bij elk tripje mijn paklijst aanpas en update, leek het mij handig om mijn beste tips eens op een rijtje te zetten! 

1. Slippers

Dit lijkt voor zich te spreken, maar dat is niet helemaal zo. Je kan mooie slippertjes meenemen, dat is een. Maar denk daarnaast ook aan slippers die tegen een stootje kunnen en die je na afloop zelfs zou kunnen achterlaten. Deze slippers heb je natuurlijk nodig voor een bezoek aan de douches (en WC’s), die lang niet altijd even proper zijn. Je wil liefst iets aan je voeten overal in het sanitair!

2. Oordopjes & slaapmasker

Lawaaierige buren ’s avonds en actieve kinderen om je heen ’s morgens? Oordopjes worden het! Een slaapmasker is handig voor wanneer je nog even wil doorslapen maar het licht onverbiddelijk in je tent schijnt.

3. Playsuit als pyjama

In de ochtend word ik meestal uit mijn bed – slaapzak – gebrand, en wil ik gewoon zo snel mogelijk de douche inrennen. Omdat ik het nogal ongemakkelijk vind om in pyjamabroekje en -hemdje over het kampeerterrein te wandelen, heb ik mij een pyjama-playsuit aangeschaft. Lekker comfortabel en licht om in te slapen, maar het zou tegelijkertijd ook een ‘gewoon’ kledingstuk kunnen zijn. Zo loop ik nooit meer ‘gegeneerd’ naar de douches.

4. Extra kussensloop

Zoals ik al laten merken heb, in een tentje kan het er behoorlijk zweterig aan toe gaan. Daarom voorzie ik graag een extra kussensloop, om halverwege de vakantie weer een fris kussen te hebben. Je zou natuurlijk ook wasmiddel kunnen meenemen om het te wassen, maar daarin heb ik meestal geen zin!

5. Antimuggenbandje 

Ik vind insectenmelk of -spray echt onaangenaam. Het ruikt niet lekker en het kan bovendien aardig prikken. Een muggenbandje vind ik echter ideaal. Ze bestaan in wegwerpversie, maar er zijn ook wasbare bandjes in leuke kleuren waarin je elke vakantie een andere pastille kan stoppen die geur afgeeft en de muggen op afstand houdt. En het belangrijkste: het werkt echt!

6. Thee

Het campingwinkeltje is vaak erg duur en de kans is groot dat ze je favoriete producten er niet hebben. Daarom neem ik graag enkele theezakjes mee van thuis, zodat ik mijn dagelijkse kopjes nooit hoef te missen!

7. Plastic (strand)tas

Weer een douchetip: ik neem steeds een plastic tas mee waarin ik al mijn douchespullen stop. Handig om te dragen en ook niet erg als hij helemaal nat wordt.

8. Vochtige doekjes

Zowel voor het lichaam als gezicht, want soms heb je geen zin om naar de douche te lopen of om aan te schuiven!

9. Make-up

Natuurlijk is make-up helemaal niet noodzakelijk op een camping, maar als ik er toch meeneem kies ik het liefst voor producten die me niet al te dierbaar zijn. Op de campingplek of in de douches kan er al snel iets verloren raken, en ook de hitte doet de meeste cosmetica geen goed. Ik neem dus ofwel goedkope producten mee, ofwel verpakkingen die bijna op zijn!

Zo, dit waren mijn voornaamste tips die misschien niet op elke campinglijst voorkomen, hopelijk had je er iets aan!

Nu zou ik graag weten wat jullie ultieme campingtip is qua inpakken! Wanneer dit online komt ben ik al vertrokken, maar voor in de toekomst kan het zeker nog van pas komen. Laat het me dus zeker weten! 

3 gedachtes over “9 handigheidjes voor op de camping

  1. Kamperen vond ik vroeger altijd zo leuk, maar als ik nu denk aan het slapen op een (waarschijnlijk lek) luchtbed staat mijn gezicht al op onweer. De rest van kamperen vind ik wel altijd heel leuk. Leuk lijstje. 🙂

    Like

    1. Deze keer was mijn matras min of meer in orde, die van mijn vriend ging elke nacht plat! Hij was dus ook blij om weer een normaal bed te slapen 😉 Het leukst aan kamperen vind ik natuurlijk dat je constant buiten bent!

      Like

Reacties zijn welkom!

