De leukste vakantiesouvenirs!

IMG_6381

We kennen ze allemaal, die typische ‘prullaria voor toeristen’. In elke stad vind je ontelbare souvenirwinkeltjes, het ene met nog nuttelozere gadgets dan het andere. Wie van ons is er nog niet naar huis teruggekeerd met een zoveelste magneet, een mini eiffeltoren die het al in je koffer begeeft, of een leuk ‘zomers’ kledingstuk vol franjes en kleurtjes dat bij thuiskomst toch niet zo draagbaar blijkt als dat op vakantie leek. Van deze aankopen krijgen we dus vaak spijt, maar toch blijft het fijn om een aandenken aan de vakantieplek mee te nemen. Vandaag toon ik jullie enkele items die thuis wรฉl nog bruikbaar zijn en er bovendien leuk en zomers uitzien. Lees snel verder om nog meer vakantie-miskopen te vermijden! 

IMG_6374

Laat ik beginnen met mijn Starbucks-mok collectie. Eigenlijk drink in bijna nooit meer iets bij Starbucks (te afgezaagd, te duur en ik spaar die calorieรซn liever voor de lokale specialiteiten…), maar toch koop ik nog een kop in elke stad waar ik kom. Omdat ik thuis veel thee drink worden deze mokken ook echt gebruikt en kan ik bij elke kop thee terugdenken aan mijn reisjes. Voor mij zijn deze dus het ideale souvenir, en ook als vrienden of familie een cadeautje van op reis voor me willen meenemen, weten ze dat ik altijd blij ben met zo’n mok!

IMG_6377

Oh wat hou ik van canvas tasjes! Ik gebruik ze heel vaak, of ik nu op reis ben of gewoon ga werken. Ik vind het handig om mijn telefoon en portefeuille in een klein handtasje te dragen, en andere spullen zoals water, mijn lunch of deodorant stop ik dan in een canvas tas. Extra leuk wanneer ze van een vakantiebestemming komen!

IMG_6379

‘Exotische’ sieraden zijn ook heel mooi en zelf draag ik ze dan ook nog lang na de vakantie. Wie wil er nou geen schildpad, ananas of palmboom als juweel?! Ze dragen een fijne herinnering met zich mee en zijn nog eens erg hip ook. Zulke sieraden probeer ik wel altijd van een betrouwbaar uitziende winkel te kopen en bijvoorbeeld niet van straatverkopers, ze moeten immers nog een tijdje meegaan.

IMG_6380

Ook bikini’s zijn fijn om op de vakantieplek zelf te kopen. Vaak vind je er heel andere modellen en patroontjes dan thuis en het feit dat je hem op vakantie kocht maakt het inpakken voor de volgende reis nog leuker! Ook strandlakens zijn een fijn souvenir die perfect kunnen dienen voor de volgende reis of voor een dagje aan de zee of meer in eigen land. De zogenaamde fouta’s zoals je er hier een ziet, zijn al enkele jaren niet weg te denken van warme stranden!

 IMG_6383

En ten slotte: eten en drinken vanop de vakantieplek! Sla enkele lokale specialiteiten in en geniet ervan wanneer je terug thuis bent, zo krijg je dat vakantiegevoel nog eventjes terug!  Wil je nog meer manieren te weten komen om je vakantiegevoel langer te behouden? Lees dan hier de post die ik erover maakte!

Bonuspunt van dit laatste aandenken: wanneer alles op is, neemt dit souvenir geen plaats meer in ๐Ÿ˜‰

Wat zijn jullie meest gehate รฉn favoriete vakantiesouvenirs? 

6 gedachtes over “De leukste vakantiesouvenirs!

  1. Overal waar ik kom, koop ik minstens 1 postkaartje. Ik heb ondertussen al een erg dikke stapel, maar nog steeds bekijk ik ze regelmatig eens. Er hangen ook altijd wat aan de muur, op die manier kan ik vaak afwisselen en denk ik nog eens aan mijn vakantie/city trip/tijdelijke verhuis naar het buitenland.

    Like

Reacties zijn welkom!

