8 signalen dat je net terug bent uit vakantie maar nog niet helemaal klaar bent om afscheid te nemen van die heerlijke tijd…

Ik ben absoluut niet iemand die op vakantie heimwee heeft naar huis. Ik moet al in een héél erge situatie in het buitenland zijn terechtgekomen om terug naar huis te willen. Op de terugweg en thuis aangekomen heb ik dan ook steevast een enorme knoop in mijn maag die elke keer een beetje strakker wordt wanneer ik terugdenk aan die fijne vakantieherinneringen, en pas na enkele weken weer volledig loslaat. Vandaag acht tekenen dat ook jij last hebt van hetzelfde syndroom: vakantiemelancholie! 

  1. Je zit steeds terug te rekenen in de tijd. “Gisteren zat ik nog op het vliegtuig naar huis, eergisteren lag ik lekker op het strand, een week geleden was ik mijn koffer aan het inpakken, twee weken geleden zat ik nog vol voorpret…” Aaah.
  2. Je leeft nog op het uur vanop de vakantiebestemming en wil steeds bedenken wat je op dit tijdstip aan het doen zou zijn daar.
  3. Je koestert elke zandkorrel die nog opduikt in je schoenen, je tas, het dopje van je deodorant…
  4. Je blijft verwoed smeren met aftersun, ook al heb je al eventjes niet meer in de volle zon gezeten. Enerzijds omwille van die heerlijke geur die onlosmakelijk met ‘vakantie’ is verbonden, anderzijds om je recent opgedane bruine kleurtje zo lang mogelijk te behouden natuurlijk.
  5. Waar je normaal gezien een hekel hebt aan verdwaalde bonnetjes in je tas en portefeuille, behandel je nu elk briefje vanop de vakantie dat nog komt bovendrijven met extra veel liefde.
  6. In plaats van je te concentreren op de herfstcollectie in de winkels, probeer je nog hopeloos zomerkoopjes te scoren. Zo van: “die kaftan zou perfect zijn voor op het strand” of “deze jumpsuit kan ik aan ’s avonds op restaurant”. Hopeloos, inderdaad.
  7. Van achter je boeken (wegens herexamens bijvoorbeeld), je bureau (omdat je moet werken) of van achter de kassa op je zomerbaan vervloek je stilletjes het goede weer; jij kan er immers niet meer de volle 100% van profiteren! Maar eerlijk is eerlijk, we gaan toch liever niet meteen helemaal cold turkey met een lading regen en wind! Geef mij maar de zachte overgang…

Heb jij ook altijd zo’n ‘heimee’ naar je vakantieplek? Waaraan merk je dat en wat doe je ertegen?

Lees hier nog tips om het vakantiegevoel zo lang mogelijk vast te houden en de heimwee te slim af te zijn!

4 gedachtes over “8 signalen dat je net terug bent uit vakantie maar nog niet helemaal klaar bent om afscheid te nemen van die heerlijke tijd…

Reacties zijn welkom!

