De zomer missen…maar zin in de herfst!

Desktop1

We zijn de afgelopen dagen nog eens verwend met extra lekker weer, en de zomer duurt nog tot half september, maar toch denk ik al af en toe aan de herfst. Ik denk er dan aan hoe hard ik de zomer zal missen maar verheug me toch al op bepaalde dingen die het volgende seizoen met zich meebrengt! Verkeer jij ook een beetje in een tweestrijd tussen deze seizoenen?

Wat ik zal missen…

  • zonder jas de deur uit kunnen gaan, gewoon luchtig gekleed zijn en geen gedoe met te veel laagjes
  • tot laat ’s avonds buiten kunnen zitten zonder het koud te krijgen
  • het zomerfruit: aardbeien, nectarines,…hmm
  • de vakantiesfeer: minder mensen op de weg en het openbaar vervoer, kleren dragen die ik op vakantie kocht,…
  • mijn bruine kleurtje
  • alle leuke zomerevenementen in open lucht
  • buiten eten
  • opstaan wanneer de zon al schijnt en van het werk naar huis gaan als het nog licht is
  • gaan lopen in het zonnetje…ook nog om 19u ’s avonds

…maar waarom ik ook zin heb in de herfst! 

  • ’s morgens de ramen opengooien en écht frisse lucht naar binnen voelen stromen
  • de mooie kleuren van de natuur en de krakende blaadjes
  • kaarsjes en theetjes die veel beter tot hun recht komen
  • geurkaarsen branden met gezellige geuren zoals appel-kaneel
  • de volgende vakantie in november die dichterbij komt
  • het huis herinrichten met nieuwe decospulletjes en gezellige plaids
  • niet meer zoveel zweten
  • een boswandeling en daarna een warm bad
  • cadeautjes voor Kerst beginnen verzamelen
  • mijn favoriete sjaals weer omdoen

Je merkt het wel, nog even omarm ik de zomer maar daarna heet ik de herfst hartelijk welkom!

Hebben jullie al een beetje zin in de herfst of mag de zomer eeuwig blijven duren? 

4 gedachtes over “De zomer missen…maar zin in de herfst!

Reacties zijn welkom!

