Rituals babyproducten

IMG_6820

Ik ben inmiddels in de fase gekomen dat bijna iedereen in mijn vriendenkring die een relatie heeft, is gaan samenwonen. Deze zomer maakten we ook de eerste trouw van vrienden mee, en volgend jaar staan er nog een paar op de planning. Maar een grote primeur voor volgende maand is de eerste baby in onze vriendenkring! Over twee weken wordt het kleine meisje geboren, en dus kunnen cadeautjes niet ontbreken. Kijk mee naar het geschenkje dat we haar zullen geven!

De vrienden en ouders in spe zijn staan niet zo heel erg dicht bij ons, dus gaan we ook niet komen aandraven met fancy kleertjes, kinderwagens, of meer van die dure babyspullen. Ook hebben we geen babylijst gekregen, dus was het een beetje gissen wat de toekomstige ouders nog nodig hebben. De kleertjes van Hema zijn natuurlijk enorm schattig, maar de kans is best groot dat iemand anders met hetzelfde setje komt aanzetten. Ook ben ik niet heel goed in het uitkiezen van de goede maat babykleren, want stel je voor dat het een heel grote baby is ofzo… dan kan het cadeau meteen op de stapel ‘weggeven’ of ‘verkopen’ of ‘bewaren voor volgende baby’.

Daarom koos ik een geschenk van in dezelfde categorie als wanneer ik niet goed weet wat kopen: iets dat ‘op kan gaan’. Omdat ik zelf niet houd van een overvloed aan spullen waar ik eigenlijk niets mee kan, koop ik liever iets ‘om te gebruiken’. En deze keer werden dat babyproducten van Rituals!

IMG_6817

Ik kan er natuurlijk geen review over maken omdat ik ze zelf niet ga gebruiken, maar ik kan er wel een beetje meer over vertellen. De producten ruiken erg mild, ze hebben helemaal geen overheersende geur. Een teken dat er niet al te veel parfum in zit (parfum is wel een deel op de ingrediëntenlijst). Ik heb enkele reviews bekeken en over het algemeen waren die erg positief!

In het geval dat de baby erg gevoelig blijkt, kan het nog altijd dienen voor de mama. Een douchegel en body lotion komen immers altijd van pas, niet? Een beetje verwennerij voor de kersverse moeder is toch altijd welkom, dus als je het zo bekijkt is het een dubbel cadeau: zowel voor baby als moeder, die eigenlijk altijd een beetje vergeten wordt als het op cadeautjes aankomt. Terwijl ze in alle uitputting net een beetje extra verwennerij kan gebruiken.

De verpakking is wit en oogt ‘clean’. Erg mooi voor op het badkamerplankje, en als de inhoud op is, kan je het gewoon weggooien, wat geen extra troep in huis oplevert. Altijd meegenomen met een baby en veel nieuwe spullen in huis denk ik dan!

Zo, nu moet ik het cadeautje enkel nog inpakken, een kaartje schrijven en afwachten tot het kindje geboren wordt, spannend!

Rituals Baby Splash Organic Rice Milk & Cotton Flower – ultra mild cleanser for baby’s body and hair – € 7,50

Rituals Baby Secret Organic Rice Milk & Cotton Flower – soothing and softening baby cream – €12,50

Wat is jouw favoriete babycadeau om te geven of cadeau te krijgen? 

Een gedachte over “Rituals babyproducten

Reacties zijn welkom!

