New in – herfst!

Desktop4

Jawel, de herfst is aangebroken.  En met ‘new in’ bedoel ik niet enkel dat de herfst er weer is, maar dat ik enkele nieuwe spullen aanschafte die heel goed bij dit mooie seizoen passen! Eigenlijk wilde ik een post zoals deze vermijden, omdat ik binnenkort op vakantie ga en 1) dat geld kost en 2) ik daar waarschijnlijk veel ga winkelen! Maar ik kon het dus niet laten. Kijk gezellig mee naar mijn aankoopjes! 

Marks & Spencer thee

image1

Jaaa, na zoveel jaar is er opnieuw een M&S in Brussel! Afgelopen vrijdag had ik eindelijk de tijd om er eens langs te gaan, mijn geluk kon niet op toen ik binnenstapte. De kledingafdeling sloeg ik over en ging meteen een verdieping lager naar de food hall, en wat ik daar zag, was dik in orde! De typische sandwiches in driehoekvorm en de geweldige meal deals, die ik regelmatig at toen ik een maand in Londen studeerde. Ook veel gebak, speciale pasta’s, koekjes in leuke blikken dozen en meer van dat lekkers. En zoals het een Britse winkel betaamt, kan ook een uitgebreid thee-assortiment niet ontbreken. Ik negeerde even het feit dat er eigenlijk al te veel thee in onze (piepkleine) voorraadkast staat, en nam drie doosjes mee naar huis. Ik koos voor Lemon, Ginger & Ginseng, Detox en Organic Green Tea with Lemon. Terwijl ik dit typ, geniet ik van een kopje detox (na een copieuze frietmaaltijd) en die bevalt al heel goed!

Ik ga de food hall zeker nog eens aandoen, voor mezelf, voor gasten en ook voor kerstcadeaus! Naast de food hall zit er ook een kleine home- afdeling en daar ga ik binnenkort ook wel wat dingetjes scoren, ik voel het!

Gezellig truien

Gouden trui – Scotch & Soda

Desktop3

Moest mijn lief niet zolang hebben moeten wachten aan de Pandora counter bij Inno voor een cadeautje voor zijn moeder, had ik deze trui nooit gepast. Om de wachttijd wat aangenamer te maken ging ik op expeditie tussen de kleding en werd ik naar dit blinkend pareltje gezogen. Zo mooi! Ik kon hem nergens op internet terugvinden, maar de trui kostte 129€. Ik kocht hem bij Galeria Inno (een soort Belgische Bijenkorf) in de Nieuwstraat in Brussel. Ik vind de etiketjes ook altijd zo leuk, steeds een ander zinnetje!

Zachte blauwe trui – &Other Stories

image6

Deze trui is gewoon te zacht voor woorden, super knuffelig! Ik draag hem nu met een boyfriend jeans en loafers maar hij zou ook mooi zijn op een skinny en laarsjes bijvoorbeeld. Nog een lekker grote sjaal erbij en de comfy, warme herfstlook is compleet! Bekijk de trui hier online.

Een klimop

image2

En ten slotte kocht ik een klimop voor wat meer groen in huis. Ik stapte de bloemenwinkel binnen en het enige wat ik wist, was dat ik een groene en vooral gemakkelijk te verzorgen plant voor in de keuken wou. Mijn vorig plantje had het begeven (ik ben echt heel slecht met planten, ik slaag er zelfs in vetplanten te laten sterven, snif) en wou weer iets nieuw en fris voor in de keuken. Dat werd dus een klimop! Ik ben niet van plan hem de keuken te laten overwoekeren maar ik denk wel dat je zoiets kan bijknippen? En anders zou hij wel leuk zijn voor op de kast in het salon, dan kan hij mooi langs de zijkant hangen.

De shopschade van de afgelopen tijd valt uiteindelijk wel nog mee. Toch staan er nog enkele dingetjes op mijn wishlist:

Een kussenhoes. De ‘zomerhoes’ van een bepaald kussen heb ik nu vervangen door een hoes met print van een eekhoorn in de sneeuw. Voor sneeuw is het toch nog ietsje te vroeg dus ik zou graag nog een herfsthoes hebben (klinkt ook gewoon leuk toch, herfsthoes!)

Verder zijn ook nieuwe theelichthouders welkom. Die van de zomer zijn opgeborgen en ik vind het opnieuw nog wat te vroeg om de gouden exemplaren boven te halen. Dan is alle lol eraf wanneer ik aan de kerstdecoratie wil beginnen, omdat de helft er al zou staan!

Ten slotte ontdekte ik dat we geen kleine dessertbordjes hebben. Die staan bij deze ook genoteerd!

Heb jij al aan herfstshopping gedaan? Wat was je laatste aankoop of wat wil je nog graag kopen? 

Reacties zijn welkom!

