Printable: each night

printable

Ik vond dat ik de laatste dagen een beetje ‘nonchalant bezig was’ wat betreft mijn avondroutine en het op orde houden van mijn zaakjes. Spullen overal laten slingeren, niet vooruitdenken, en noem maar op. Het werd kortom een rommeltje in mijn huis én in mijn hoofd en daar voelde ik me niet zo lekker bij. Daarom maakte ik een kort maar krachtig lijstje, om mezelf elke avond ‘orde op zaken’ te laten stellen en zo elke ochtend ook goed te laten beginnen.

Mijn ochtenden en soms zelfs het hele verloop van de dag kunnen afhangen van wat ik er ’s avonds in investeer. Ik vind het namelijk niet fijn om te vertrekken uit een rommelig huis, dan met mijn slaaphoofd vanalles te vergeten en door de dag nog geld te moeten ‘verspillen’ aan lunch of snacks, terwijl ik die evengoed van thuis had kunnen meenemen. Ik neem ’s avonds dus liever een kwartier tot een halfuur de tijd om alles in orde te maken, zo ga ik met een goed gemoed naar bed en begint de dag nadien ook niet met al te veel ‘obstakels’ zoals een outfit uitkiezen of snel een lunch in elkaar flansen.

Om ook jullie een beetje op gang te helpen, presenteer ik deze ‘Each Night‘. Hang hem bijvoorbeeld aan de koelkast om je avonddoelen niet uit het oog te verliezen.

EachNight

Ook heb ik er ‘boek lezen’ bijgezet, omdat ik de laatste tijd geneigd ben om mijn telefoon erbij te pakken in plaats van een boek of tijdschrift. Dat blauwe licht is natuurlijk echt niet bevorderlijk voor de slaap, zoals we inmiddels allemaal wel weten, en dus is een boek toch wel een beter avondritueel!

Zo, alles is opgeruimd, tas is klaar, nu moet ik enkel nog een boek nemen en kan ik morgen heerlijk opstaan, rise and shine!

En jullie, bereiden jullie je ’s avonds al een beetje voor op de volgende ochtend en dag? Wat doe je dan zoal? 

Een gedachte over “Printable: each night

Reacties zijn welkom!

