9 heerlijke dingen om alleen te doen

Untitled design

Eerst zag ik er eerlijk gezegd een beetje tegenop om het weekend alleen door te brengen. Net in het weekend dat ik niet moest werken, besloot mijn vriend een weekend klusjes bij zijn moeder te gaan uitvoeren. Een slecht getimed moment leek het dus, ik baalde hard. Maar toen ging ik er de voordelen van inzien en heb ik nu heel de week uitgekeken naar dit weekendje me-time! Benieuwd welke fijne dingetjes ik allemaal met mezelf heb gepland? 

De foto aan het begin van dit artikel zet je misschien op een verkeerd spoor en kan laten uitschijnen dat ik van plan ben om dit weekend mijn bed niet uit te komen… niets is echter minder waar!

Het weekend begint eigenlijk een beetje anders dan ik eerst had gedacht, ik had namelijk over het hoofd gezien dat ik vrijdag laat moet werken. We hebben in het centrum namelijk een nieuwe danscursus waarbij ik aanwezig moet zijn. Daarom besloot ik van de nood een deugd te maken en gewoon lekker mee te gaan dansen! Ik ben benieuwd of ik de Zuid-Amerikaanse ritmes al na éen les onder de knie zal hebben…

Ik zal dus na 22u thuis zijn en waarschijnlijk meteen in mijn bed ploffen na een week met veel late avonden op het werk. Niet heel spannend dus, maar ik zal wel iets nieuws hebben geprobeerd terwijl ik eigenlijk gewoon aan het werk ben, ha.

Zaterdag moet ik er dan weer vroeg uit –voor een weekend alleszins– want om 10u30 heb ik een afspraak bij de pedicure. Lekker voetjes laten verzorgen, heerlijk! Het belooft ook mooi weer te worden dus misschien loop ik nog even rond in de stad.

Voor in de avond was ik al aan het bedenken wie ik allemaal zou kunnen opbellen. Met vrienden erop uit trekken, bij mijn ouders langsgaan misschien? Toen kreeg ik het lumineuze idee om gewoon lekker alleen thuis te blijven…en sushi te gaan halen of te bestellen! Wat heb ik daar zin in, heb ik echt al heel lang niet meer gegeten! Een lekker grote portie helemaal voor mij alleen en dan Netflix kijken, perfect.

Zondag ziet het ernaar uit dat het weer iets minder mooi gaat worden, dus een ideaal moment voor huishoudelijke taakjes. Oké, misschien niet het meest leuke dat ik kan bedenken, maar het moment nadat alles gedaan is, is ook gewoon lekker. Een schoon huis, wasjes gedaan, en genieten maar.

Daarna ga ik waarschijnlijk de keuken weer lekker overhoop halen en een taart bakken (misschien moet ik dat toch maar doen voordat ik gepoetst heb). Vorige keer viel mijn limoentaart nogal zwaar uit, dus ik ga het opnieuw proberen. Als ik mij dan toch even teveel alleen voel, kan ik gewoon mensen op de thee vragen!

Maar ik twijfel of dat zal gebeuren, want er staat nog meer op de planning! Na heel wat omzwervingen zijn mijn foto’s die ik bestelde eindelijk toegekomen. Niet de schuld van de drukkerij trouwens, ik gaf het verkeerde huisnummer op, oeps. En door wat daarna een dubbele communicatie leek, heb ik ze nu ook twee keer ontvangen… een keer de originele foto’s die de post had teruggestuurd naar het bedrijf, en een tweede keer omdat ze mijn bestelling opnieuw lieten drukken, gratis trouwens. Nou fijn, nu kan ik ook iemand anders blij maken met fijne vakantiefoto’s. En wat ik ermee ga doen? Lekker scrapbooken! Mijn volgende vakantie zit eraan te komen en ik moet mijn pagina’s van de vorige vakantie nog afmaken.

Over die volgende reis gesproken, daarvoor moet ik nog een en ander voorbereiden! Hotels opzoeken en boeken, auto regelen, natuurpark boeken,…een leuk ‘klusje’ voor dit weekend!

En voor die reis wil ik ook graag een nieuwe camera kopen! Momenteel heb ik geen fototoestel, ik neem alle foto’s met mijn Iphone. Ik ga dus ook wat research doen over welke camera ik zal aanschaffen.

En ten slotte, als er nog tijd overblijft, wil ik graag wat blogposts schrijven! Lekker een weekje vooruit werken, zodat ik door de week enkel comments kan lezen en beantwoorden. Ook wil ik graag zelf bijlezen op mijn favoriete blogs, en er misschien nog een paar nieuwe ontdekken!

Hehe, als ik dit allemaal kan doen, zal mijn weekend erg geslaagd zijn! Misschien maak ik er een weekendplog van, dat is alweer een tijdje geleden!

En jullie, wat zijn jullie weekendplannen? Wat doen jullie graag als jullie alleen zijn? Prettig weekend!! 

Reacties zijn welkom!

