Jellybeats?

Onlangs bedacht ik me dat deze blog nu al meer dan een jaar open en bloot op het internet staat, maar dat ik nog nooit meer vertelde over de naam. Ben je nieuwsgierig waar ‘Jellybeats’ nu eigenlijk vandaan komt, lees dan vooral verder!

Het ging zo: ik liep al langer rond met het idee een eigen blog te beginnen. Voor mijn stage had ik immers een blog voor de andere stagiairs bijgehouden, en ik vond het zo leuk dat ik wou blijven bloggen, maar dan op mijn eigen stek. Ook begon ik het jaar daarvoor het (beauty)blogwereldje te ontdekken, en leek het mij wel wat om ook zoiets te gaan doen. Het enige dat mij tegenhield om ook zelf iets online te zetten: ik kon maar geen goede naam bedenken.

Op een middag zat ik aan mijn bureau, met de Wordpress opstartpagina op mijn scherm. Nog steeds had ik geen naam voor mijn toekomstige blog, terwijl dat natuurlijk wel belangrijk is. En nu komt het: ik begon na de denken over bijnamen die ik had, of woorden die bij mij pasten. Ik wou iets rond mezelf, en niets te specifiek, omdat ik al wist dat ik graag over brede onderwerpen wou schrijven, en niet enkel over beauty, bijvoorbeeld.

Ik dacht dus na over bijnamen en al snel kwam ik op ‘jellyfish’, omdat dat een naampje van mijn beste vriendinvoor mij was (en soms nog is). Het kwam er heel stom: we hadden zwemles en ik deed een baantje in ware kwallenstijl. Dat gaat zo: kantel je op je rug en maak kwallenbewegingen met je armen en benen. Nu ben je waarschijnlijk nog niet veel wijzer, maar daarom moet je maar eens met mij gaan zwemmen.

De ‘jelly’ was er, en daaraan plakte ik ‘beats’. Ik weet niet meer helemaal waarom, maar waarschijnlijk omdat ik van beats en muziek hou, en omdat ik het wel leuk en energiek vond klinken. Dat was dat, en Jellybeats werd geboren.

Jammergenoeg kwam ik er pas later achter dat er blijkbaar al een Gentse carnaval-achtige DJ met die naam is, die die domeinnaam ook al geregistreerd had. Ik kan Jellybeats.be dus niet van mij maken, en daarom ben ik op zoek naar een andere naam. Dat vind ik stiekem niet zo heel erg omdat ik die naam toch niet 100% bij mijn blog vind passen. Blijkbaar vind ik het erg moeilijk om een naam te vinden, maar het zal binnenkort moeten gebeuren zodat ik mijn blog naar een hoger niveau kan tillen!

Een eigen domeinnaam, een echte camera in plaats van mijn Iphone en een gepersonaliseerde website, en hopelijk durf en wil ik mijn blog dan aan meer mensen bekend te maken, want nu ben ik daar nog steeds een beetje beschaamd over 🙂

Wat is jullie blognaam? Wat voor namen vinden jullie doorgaans leuk genoeg om op door te klikken, en wat stoot jullie af in een naam? 

2 gedachtes over “Jellybeats?

  1. Ik heb mijn blognaam eigenlijk vrij snel gevonden. Mijn voornaam wou ik graag vermelden om ietwat een virtuele band te kweken met de lezers, dat ze weten wie er achter de schrijfster schuilt. De ‘anekdotes’ heb ik gekozen omdat ik het op zich al een mooi woord vind en omdat het een leuk synoniem is van verhalen, vertellingskes, praatjes… Hetgene ik op mijn blog schrijf dus 🙂

    Like

  2. Ik wilde graag iets algemeens, waar ik alle richtingen mee op kon. Daarnaast ben ik in dagelijks leven juriste, iets dat totaaaaaal niets te maken heeft met mijn blog, maar wel een groot deel uitmaakt van mijn leven. En dat leven leef ik ook volgens bepaalde ‘wetten’ (dierproefvrij, gezond, meukvrij etc). Dus zo werd na heeeeuuul lang denken Laws of Life geboren, als een knipoog naar mijn professionele leven en mijn ‘andere’ leven. En nog steeds twijfel ik soms over de naam :p zelf ga ik eerlijk gezegd niet snel af op een naam. Eerder op aanraden van een ander of door een comment. Als iemand de moeite neemt om ergens écht een comment op te schrijven waar zijn/haar mening of kijk in wordt gegeven dan klik ik vaak door, die persoon vind ik dan interessant.

    Like

Reacties zijn welkom!

