Nieuw speelgoed testen!

P1000089

Eindelijk heb ik weer een ‘echt’ fototoestel! Nadat mijn compactcamera het enkele jaren geleden had begeven, kocht ik niet meteen een nieuw toestel. Mijn Iphone deed goed dienst maar na een tijdje begon ik toch weer te verlangen naar een echt fototoestel, zeker ook met het oog op mooie foto’s voor mijn blog. Mijn vakantie naar Florida gaf mij een duwtje in de rug om vaart te zetten achter de aankoop, en hier is ‘ie dan! Omdat ik binnenkort al vertrek moest ik natuurlijk even oefenen. Twee vliegen in één klap, want zo toon ik meteen ook mijn gezellige herfstdecoratie…kijk mee! 

Panasonic Lumix DMC-FZ200 zwart

Via kamera-express.be kocht ik de Panasonic Lumix DMC-FZ200. Dit is geen reflex camera en een iets ouder model en past daarom beter in mijn budget, terwijl hij nog steeds bij mijn vereisten aansluit. Die waren de volgende, heel simpel omschreven:

  • niet duurder dan € 400
  • weinig scherptediepte kunnen creëren (wazige achtergrond)
  • niet al te grote en zware body of lenzen om mee te sleuren
  • filmmodus

Geen al te grote eisen dus.

Hoewel deze camera niet super geavanceerd is, besefte ik al meteen dat ik toch flink zou moeten oefenen om het fotograferen onder de knie te krijgen. Het is natuurlijk niet de bedoeling om steeds in de automatische modus te fotograferen, dus moet ik het toestel wel leren kennen. Daarnaast moet ik me ook de basisprincipes van de (digitale) fotografie eigen maken, en pas daarna kan ik me eigenlijk gaan toespitsen op het creatieve deel, zoals de compositie van het onderwerp bijvoorbeeld.

Ziehier enkele van mijn eerste experimentjes:

P1000086

Leuke pompoen theelichthouders voor deze tijd van het jaar, inclusief enkele mini cactussen en zelfgeraapte kastanjes.

P1000090

Nog een hoopje kastanjes, naast een schattige egel (Maisons du Monde). Ik plaatste alles op een glazen taartplateau.

P1000092

Hoi!

P1000094

Deze sfeervolle kaarsjes stonden nog op de eettafel na het etentje onder vrienden van afgelopen zondag.

P1000096

Geoffrey bracht mijn favoriete bloemen mee. Ik vind de schaduwen van het exotische blad op het gordijn leuk!

P1000098

In deze kattenpot die ik kocht in Zuid-Frankrijk zitten nu lekkere Werther karamel snoepjes.

P1000099 

P1000100 

P1000101

Deze witte beer komt ook van bij Maisons du Monde. Voor de foto heb ik die stiekem op de salontafel gezet, zo gaat dat dan bij interieurfoto’s!

P1000103

Piep zei de pompoen.

Zo, veel over fotografie kon ik jullie niet bijbrengen, maar hopelijk kon je er wel een beetje leuke deco-inspiratie uithalen!

Wat is jouw ultieme fotografietip? 

4 gedachtes over “Nieuw speelgoed testen!

  1. Ik vind de foto’s erg mooi geworden! Leuk zo’n nieuwe camera, ik heb destijds ook eens naar deze gekeken maar ben toch maar gegaan voor een canon. Alhoewel deze mij ook heel fijn lijkt!

    Like

Reacties zijn welkom!

