Been There Done That Tag

Hallo! Ik ben weer terug van vakantie en dus is het weer tijd om lekker te bloggen. Bij Cynthia zag ik de leuke Been There Done That- Tag. Deze vond ik erg toepasselijk, dus kunnen jullie vandaag onder andere lezen waar ik al ben geweest en waar ik nog graag naartoe zou willen. Ben jij ook verzot op reizen? Lees dan zeker verder! 

Welke landen van de wereld heb je al bezocht?

Gelukkig hou ik van lijstjes en heb ik een opsomming van bezochte landen en steden op mijn computer staan! Dit zijn ze:

  1. België
  2. Nederland
  3. Frankrijk
  4. Luxemburg
  5. Spanje
  6. Portugal
  7. Italië
  8. Duitsland
  9. Oostenrijk
  10. Zwitserland
  11. Engeland
  12. Ierland
  13. Turkije
  14. Slovenië
  15. Verenigde Staten (Texas, New York en Florida)
  16. Cuba

Misschien vergeet ik iets? Maar ik denk dat dit ze zijn. Sommige bezocht ik al meerdere keren.

Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?

Goh, mag ik er echt maar eentje kiezen? Door de verhalen van mijn vriend over de Seychellen wil ik dat eiland nu wel eens met mijn eigen ogen zien. Maar ook naar het Noorden wil ik heel graag, en ook Zuid-Amerika staat hoog op mijn lijstje. Echt een specifiek land van Zuid Amerika kan ik nog niet kiezen! Ook naar Australië wil ik erg graag.

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.)

DSC09140

Ik hou wel van een goede mix. Rust en natuur, en misschien ook een strand, met de mogelijkheid om eens een stad of dorpje te bezoeken. Met lekker weer en natuurlijk ook een goede keuken en veel eet- en drinkmogelijkheden!

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?

IMG_20130803_205053

Ik vind Londen echt geweldig. Intussen ben ik er een keertje of vier geweest, en ik wil zeker nog eens terug. Het bruisende leven, vele (gratis) musea, alternatieve wijken en lekker eten, en natuurlijk ook veel toffe winkels! De kans op slecht weer neem ik er dan maar bij. Ook Barcelona vind ik echt een fijne stad. Eigenlijk is er geen enkele plek waar ik al ben geweest waar ik echt absoluut niet naar terug wil.

Ben je al eens voor werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, waar?

Nee. Niet zo onlogisch, ik werk er nog maar een goeie vijf maand. In het kader van Erasmus Plus gingen er wel onlangs een paar collega’s naar het buitenland en hopelijk valt de beurt ook eens aan mij.

Met wie ga je meestal op reis?

Nu is dat meestal met mijn vriend.

Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan? (dit mag iedereen zijn: familielid, vriend(in) of beroemd persoon)

IMG_5081

Met mijn vriendinnen wil ik graag nog eens op reis gaan. Dat doen we niet zo heel veel, en nu bijna iedereen werkt zien we mekaar wat minder en dan is een gezamenlijk reisje echt welkom! Ook met mijn zus wil ik wel nog eens op vakantie! Vorige zomer gingen we voor het eerst samen weg en ik vond het erg leuk om haar nieuwe dingen te leren kennen.

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?

IMG_20141110_114959

Mijn vriend! Hij weet voor alles een oplossing en hij is ook de beste in het vinden (en onthouden) van de weg…

Ben je al eens in Nederland België op vakantie geweest? Zo ja, waar?

IMG_6511

Zeker! Vroeger gingen we bijna elke schoolvakantie naar de Belgische kust met mijn mama en zus of grootouders en dat was geweldig. Deze zomer deden we dat nog eens over. Hoewel onze kust niet geweldig mooi is, is het familiegevoel en de nostalgie dat eraan vast hangt dat wel.

Ga je liever naar een attractiepark of naar een dierentuin?

IMG_3326

Voor mijn vakantie in Florida zou ik ‘dierentuin’ hebben geantwoord, maar nu zeg ik attractiepark! Onze uitstap naar Universal Studio’s was echt heel erg leuk, een beetje tegen mijn verwachtingen in zelfs. Meer hierover binnenkort in een Florida- blogpost!

Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?

Als ik écht moet kiezen, doe dan toch maar een skivakantie. Sinds ik heel klein ben, heb ik nooit een sneeuwvakantie overgeslagen. De prachtige bergen, de frisse lucht, het skiën en de gezelligheid achteraf wil ik voor geen goud missen.

Wat is jouw leukste vakantie-herinnering?

DSC08907

Weer zo’n moeilijke vraag! Ik ben weer geneigd te kiezen voor de skivakanties, zowel die met mijn familie als met vrienden. Maar als ik dan toch een bepaald moment op nummer een moet zetten, kies ik voor ons kampeerplekje op een berg bij de Gorges du Verdon. Het was de eerste autovakantie van mijn vriend en mij en op goed geluk zochten we een overnachtingsplek. Wat eerst een gebrekkige camping leek, bleek uiteindelijk een prachtige plek met geweldig uitzicht. We maakten er ook een heel fijne kajaktocht.

Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering

Daarover moet ik niet lang nadenken, dat was in Cuba. Onze kredietkaart werkte niet, én wat later bleek dat we geweldig waren afgezet bij het kopen van sigaren, waaraan we bijna al ons cash geld uitgaven. Gevolg: geen geld meer om zelfs nog maar een deftige maaltijd te kopen. We belden heen en weer met het thuisfront, wat overigens zeer duur en moeilijk was. De volgende dag moesten we doorrijden naar een kleinere stad en we wisten niet of daar een bank of communicatie zou zijn. Om een lang verhaal kort te maken, na ongeveer twee niet zo leuke dagen in Havana konden we toch bij een plaatselijke Belg geld lenen en doorrijden. In het volgende stadje was gelukkig een bank én was de kredietkaart dan toch geactiveerd geraakt. Het moment dat we geld konden afhalen was dan weer het beste moment ooit en het werd dan toch nog een heel mooie vakantie.

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?

P1000501

Ik ben al naar enkele landen gegaan dit jaar: Frankrijk om skiën, Lissabon, Nederland, Italië, Zuid-Frankrijk, Oostenrijk, Spanje en recent Florida dus. Mooi!

Waar zou je nooit op vakantie gaan?

Ik wil nooit nooit zeggen, maar momenteel zegt Afrika me niet zo heel veel. Misschien later, als de andere landen van mijn lijstje zijn afgevinkt!

Zo, dit vond ik een erg leuke tag om in te vullen! Ik reis heel erg graag en als ik heimwee heb, is het meestal naar de vakantieplek en niet naar huis!

Vul jij de tag ook in? Wat is jouw meest recente reis of waar ga je binnenkort heen? Waar wil je heel erg graag naartoe gaan? 

6 gedachtes over “Been There Done That Tag

  1. Welkom thuis! Ik ben heel benieuwd naar je vakantieverhalen! Dat van Cuba… het zal je maar gebeuren! Ik snap dat je herinneringen daaraan niet zo prettig zijn…

    Like

  2. Ik zag meteen aan die eerste foto dat dat Viñales was. Niet? Ik ben met mijn vriend naar Cuba geweest toen we nog maar 10 dagen samen waren. We hadden die reis als vrienden gepland, maar zijn als koppel vertrokken. Fijne herinnering voor mij, spijtig dat jouw slechtste reiservaring daar was!

    Like

Reacties zijn welkom!

