Tips MIAMI

P1000501Na mijn artikel met enkele tips over Florida, konden de tips over Miami natuurlijk niet achterblijven! Laat ik beginnen met zeggen dat ik onze tijd Miami erg fijn vond, maar dat ik de vier dagen die we daar waren wel genoeg vond. De stad is vrij duur en veel draait natuurlijk om uiterlijk vertoon. Het waren vooral de uitjes die het erg leuk maakten, en niet de stad zelf. Dat gezegd zijnde, veel plezier met mijn tips! 

Laat ik beginnen met mijn grote liefde, food! Zoals ik al zei, is het leven in Miami vrij duur, of tenminste als je iets anders wil doen dan hele dagen op een strandhanddoek liggen en hamburgers eten. Je bent al snel 50 dollar of meer kwijt als je met twee eens iets anders dan fastfood wil eten, en dan ga je nog niet eens heel goed dineren. Twee plaatsen die wél heel erg de moeite waard zijn qua prijs-kwaliteit, en die ook vrij bekend zijn, zijn de volgende tentjes:

Front Porch Café (1458 Ocean Dr, Miami Beach)P1000640P1000641
Nog eerst even voor de duidelijkheid, Miami Beach is dus niet het strand zelf, het is een wijk in Miami. Bij Front Porch is het heel fijn ontbijten of brunchen op het terras. In de schaduw met de verkoeling van de ventilators is dat prima te doen. Ze hebben een erg uitgebreide menukaart, en de omelet met spinazie en avocado die ik er at, was echt heerlijk. Mijn vriend nam omelet met kip en pindasaus, ook die was geweldig. Het kan zijn dat je even moet wachten voor er een plaatsje vrij komt, maar dat is zeker de moeite!

Big Pink (157 Collins Ave, Miami Beach)7_Miami

Inderdaad, hier is alle roze, tot de bezorgauto’s toe! De piña colada smoothie (zonder alcohol) die je hier ziet was echt god-de-lijk. Ook deze plaats is perfect voor ontbijt of brunch, maar je kan er ook tot erg laat ’s avonds terecht. Wij gingen er ontbijten en daarna aten we niets meer tot ’s avonds, zo veel kregen we! Ik nam de breakfast burrito en die was enorm vullend maar ook erg lekker.

Dan nu over naar onze ‘uitstappen’. Natuurlijk is het strand heerlijk om naartoe te gaan en kan je lekker shoppen in Miami, maar er zijn nog meer dingen te doen eventjes buiten centrum Miami.

Everglades National Park
P1000563P1000569P1000599P1000610P1000607P1000612P1000616

De Everglades, zo’n 40 minuutjes rijden vanaf Miami beach, is een van de grootste natuurgebieden in Amerika. Het staat vooral gekend om het moerassige karakter en de vele alligators die er leven. De gebruikelijkste manier om het park te verkennen is met een airboat, zo deden wij het ook. Weet wel dat deze boten erg veel lawaai maken (we kregen zelfs oordopjes) en schade toebrengen aan het natuurgebied. Op andere plekken van het natuurgebied kan je ook kajakken of een fietsroute volgen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Wij boekten onze tocht van thuis uit met Viator in combinatie met een boottrip over Biscayne bay.

We werden opgehaald bij het dichtstbijzijnde hotel (want wij verbleven in een AirBnB). De dag ervoor zagen we net op tijd dat het nodig was om te herbevestigen via telefoon of mail, of je bent mogelijk je plaats en je geld kwijt. Op het moment dat je bevestigt, wordt ook je ophaalplaats meegedeeld. Let daar dus op! Tijdens de rit langs alle hotels kregen we leuke commentaar van de chauffeur over alle plekken waar we voorbijkwamen, zoals de bekende Ocean Drive met alle mooie art-deco hotels. Dan reden we door met een grotere bus naar de Everglades. Denk er zeker aan om water, zonnecrème en muggenmelk mee te nemen, je zal het nodig hebben!

In het park deden we een toer met de airboatWe zagen vogels, schildpadden, baby-alligators en veel moerassige natuur. Daarna was er een soort krokodillenshow, al was dit niet echt een show maar eerder uitleg over de dieren. Na dit intermezzo konden we rondwandelen in het park waar verschillende soorten krokodillen in gevangenschap zaten. Ze leken het ondanks dat naar hun zin te hebben in de zon en op deze manier kan je ze veel beter bekijken dan dat ze verscholen zaten in het moeras.

Biscayne bay cruiseOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Daarna keerden we terug naar Downtown Miami voor een boottocht die aan Bayside vertrok. We zagen de skyline, huizen van bekendheden, tankers en enorme cruiseschepen. De uitstap met Viator was erg goed geregeld. Het ophalen bij de hotels kan soms wat langer duren, panikeer dus niet als je bus niet meteen komt. Soms moet er immers op andere plaatsen gewacht worden op laatkomers.

BaysideP1000695P1000693P1000683P1000692

Zoals ik al zei, vertrok onze boottocht aan Bayside. Dit is een soort kleine haven met bars, restaurantjes, muziek en een overdekte marketplace met souvenirwinkeltjes maar ook grotere winkels zoals Victoria’s Secret. Heel gezellig! Wij gingen eten bij Bubba Gump, hier vind je alle mogelijke shrimp– bereidingen, in een erg gezellig kader. Aanrader!

Miami Heat basketbalmatch
IMG_20151108_202252

Vlakbij Bayside bevindt zich de American Airlines Arena (601 Biscayne Blvd, Miami). We hadden op voorhand kaartjes gekocht voor een match tussen Miami Heat en Toronto Raptors en we werden niet teleurgesteld! Veel meer dan basket alleen draait het ook om de hele show er rond. Vuurexplosies, cheerleaders, kiss-cams, het hele circus. Ook als je niet speciaal een basketfan bent, kun je je hier wel goed vermaken volgens mij! Natuurlijk kon ik eerst een bezoekje aan de fanshop niet overslaan en kocht ik twee Miami Heat shirts, waarvan ik er meteen eentje aantrok voor de match.

Openbaar vervoer, taxi of auto?
In Miami aangekomen leverden we onze huurauto weer in. Het verkeer zit toch erg vaak muurvast en ook parking vinden is niet makkelijk of erg duur. Wij gaven liever ons geld uit aan andere dingen (zoals ligbedjes en parasols op het strand voor 35 dollar per dag) en namen dus ook geen enkele keer een taxi of Uber.

Erg handig was de local bus, die regelmatige haltes heeft, om de 10 minuten komt en je zo overal op South Beach brengt. En dat voor 25 cent per ritje! Om naar Bayside te gaan en terug namen we de ‘gewone’ bus. Dat kost je ongeveer 2,50 dollar. Hou altijd gepast geld opzij want je krijgt geen wisselgeld. Soms kan het wel eventjes wachten zijn, maar meestal zit er niet zo veel volk op de bus en in elke bus is er ook airco, prima. Ook naar de luchthaven gaan met de bus was perfect te doen én goedkoop. Aan de luchthaven zijn Ubers overigens verboden.

Wat ik nog zou doen bij meer tijd
Little Havana
hebben we niet bezocht, en dat is naar het schijnt ook niet zo speciaal, zeker omdat we al eens het echt Cuba bezocht hebben. Mocht ik echter meer tijd hebben, zou ik er toch eens heen gaan. Ook het Wynwood Art District, met veel kleurrijke muren en street art had ik graag bezocht, maar daar was geen tijd voor. Ook de Dolphin Mall had ik wel graag bezocht met meer tijd. Dit shopping center ligt buiten het centrum en je vind er alles wat je maar nodig hebt. In Orlando hadden we echter al drie malls gedaan dus heel erg was het uiteindelijk niet 😉 Wel fijn shoppen en flaneren was het op Lincoln Road Mall, een voetgangersstraat vol winkels en restaurantjes. Een tip: ga vooral niet eten bij Maya’s. Veel te duur voor wat je krijgt, en op 20 minuutjes waren we binnen en buiten, de enige tegenvaller in heel onze vakantie, haha.

En natuurlijk zou ik nog een beetje meer op het strand gaan liggen, heerlijk! Wel oppassen voor kwallen. IMG_20151108_083504OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zo, hopelijk vonden jullie mijn verslagje leuk of heb je iets aan mijn tips! Wat zou jij zeker doen in Miami? 

5 gedachtes over “Tips MIAMI

  1. Wat gaaf allemaal daar! Wij hebben 6 seizoenen Dexter gekeken (dat speelt zich daar af) en toen leek het me wel wat! Inderdaad erg veel uiterlijk vertoon, maar dat ziet er in ieder geval leuk uit 😉 Hoop dat ik ooit eens in de gelegenheid ben om te tips op te volgen!

    Like

Reacties zijn welkom!

