In de eindejaarsstemming komen?

IMG_4138Ik weet niet juist hoe het de vorige jaren zat, maar dit jaar lijkt de kerstsfeer echt nog ver weg te zijn. Met de huidige omstandigheden hier in Brussel ligt de oorzaak ook een beetje voor de hand. Winkels blijven dicht, evenementen worden aan de lopende band afgelast en de kerstverlichting in de straten hangt er maar droevig bij. 

#BrusselslockdownBrusselsLockdown

Het openbare leven ligt door de hoge dreiging al enkele dagen op haar rug. Maandag werkte ik van thuis, en gisteren had ik de grootste moeite om op het werk en terug te komen omdat de metro stillag. Dat onze evenementen waaraan we zo hard hebben gewerkt ook werden afgelast op bevel van de burgemeester, is evenmin prettig.

Met deze situatie heb ik dus niet meteen zin om kerstinkopen te gaan doen. Nog minder wil ik dat mijn familie de winkelstraten bezoekt om geschenkjes voor mij te gaan te zoeken. In zulke situaties is het beste kerstgeschenk immers een familie die samen rond de kerstboom kan zitten.

IMG_8060Incomplete Kerst
Daarbij komt dat we vorig jaar de eerste keer Kerst vierden zonder dat de familie voltallig was. Dat was erg moeilijk en maakt dat deze periode nu ook een verdrietige kant heeft. Dat terwijl Kerst altijd mijn meest favoriete tijd van het jaar was: gezelligheid, familie, cadeautjes, en met een beetje geluk ook sneeuw. Dat is nu voor altijd veranderd.

IMG_4138Toch wil ik niet in ongerustheid of verdriet blijven hangen. Ik wil de eindejaarsperiode ondanks alles gezellig en sfeervol maken. Omdat de kerstboom en versiering natuurlijk pas mag uitgehaald worden na Sinterklaas, begin ik alvast met de volgende dingen:

Nadenken over dessertenIMG_8104

In hele gangen koken ben ik nooit goed geweest, maar desserten zijn wel iets voor mij. Cupcakes of taarten versieren doe ik altijd heel graag. Het resultaat op foto zetten is mogelijk nog leuker! Ik heb al enkele versiersels gekocht en begin te denken over welke creatie ik dit jaar zal maken.

Geurkaarsen branden
Ik heb het hele jaar mijn appel-kaneelkaarsen gespaard, en nu mogen ze eindelijk aan! Een echte eindejaarsgeur, die mij hopelijk snel in de sfeer kan brengen.

Kerstkaarten maken


Mijn digitale of printvariant is al een tijdje klaar, maar die hou ik nog even geheim. Waar ik ook altijd naar uitkijk, zijn de knutseluurtjes waar ik lekker met schaar en papier aan de slag kan gaan. In een vorig artikel gaf ik al eens tips om kerstkaarten te maken.

Kerstfilmpjes kijken
Cadeautips, feestelijke make-up tutorials of DIYS in de kerstsfeer? Ik smul ervan:

Naar de tutorial van 2015 is het nog even uitkijken!

Zo, na dit overzichtje heb ik er weer helemaal zin in! Vorig weekend raakte ik wel al even in de stemming, toen ik de Libelle Winter Fair bezocht. Je kon er zowel feestelijke workshops volgen als leuke kerstspulletjes kopen. Laat de gezelligheid maar verder aanrukken!

Ben jij al in de eindejaarsstemming of niet? Wat is jouw ultieme tip, of wil je daar bewust ‘niet aan meedoen’? 

2 gedachtes over “In de eindejaarsstemming komen?

  1. Die geurkaarsen vind ik wel een goed idee! Ik wacht nog even tot de Sint gepasseerd is voor ik aan de eindejaarsfeesten begin te plannen. Hoewel, de namen voor cadeautjeszijn al wel getrokkn, dus ik ben al wel op jacht…

    Like

Reacties zijn welkom!

