Lichtpuntjes

P1000758Na een blogstilte van 21 dagen kruip ik eindelijk weer eens in mijn pen. Waar ik me in het vorige artikel afvroeg hoe ik in de Kerststemming moest geraken, gebeurde er die dag iets verdrietig dat de Kerstsfeer mijlenver weg zou katapulteren. Niet veel later kwam er nog een tweede tegenslag bij. Ondertussen krabbel ik langzaamaan recht en voel ik weer een beetje warmte en daarbij ook de Kerstsfeer in me opkomen. 

P1000779

In de vorige post sprak ik nog over een incomplete Kerst, en die Kerst zal nu weer een stukje meer incompleet zijn. Toch wil ik voor altijd aan Kerst en alles wat daarbij hoort blijven vasthouden. De lichtjes, de versiering, kaartjes. Feestelijke kledij, cadeautjes en natuurlijk het samenzijn met familie.

P1000782

Al sinds kleins af aan is dit een van mijn meest favoriete periodes van het jaar, ik kon er zo enorm hard naartoe leven. Kerst is voor mij heilig en ook al kan het nooit meer ‘zoals vroeger’ zijn, zou ik het voor geen goud willen missen.

P1000767

Dus ondanks dat deze periode voor het tweede jaar op rij getekend wordt door verlies en verdriet, voelde ik nog altijd de nood de woonkamer te versieren en veel lichtjes te zetten. Want aan gezelligheid en licht hebben we juist nu extra veel nood, en ik vind het niet verkeerd dat ik het knus maak, ook al loop ik rond met een steen in de maag en schuilt verdriet elke dag om de hoek.

P1000769

Ik hoop dat de Kerstvakantie alsnog gezellig en fijn gaat worden, met lieve vrienden en familie, lekker eten en cadeautjes. Elk jaar zeggen we trouwens dat we niet meer aan cadeaus gaan doen, maar ik heb het idee dat er elke Kerst net méer pakjes bijkomen. Het gaat mij niet zozeer om het krijgen van dingen (al ontken ik niet dat ik graag geschenkjes krijg), maar het geven vind ik geweldig. Het hele proces van een geschikt geschenk vinden, liefdevol inpakken en dan alles een poosje onder de boom leggen, tot het moment dat je je zorgvuldig uitgekozen geschenk kan afgeven en hopelijk de ontvanger blij kan maken, ik hou ervan.

Dit zal de eerst Kerstvakantie sinds een jaar of zes zijn dat het voor mij ook écht een vakantie zal zijn. Voordien moest ik natuurlijk altijd studeren, maar nu moet ik helemaal niets. Laat maar komen!

P1000757

Voor de geïnteresseerden: deze Yankee Candle– kaars vond ik toevallig in een krantenwinkel! Ik was op weg naar een vergadering toen ik nietsvermoedend opzij keek, en op het raam van een krantenwinkel een Yankee Candle banner zag. Tijdens de pauze ging ik er binnen en ontdekte daar een ware schat aan Yankee Candles! Je vindt dit pareltje van een krantenwinkel in Brussel: All News, Audergemlaan 168, 1040 Etterbeek. Je kan blijkbaar ook online bestellen! www.librairie-allnews.com
De website is in het Frans maar de eigenaar spreekt ook Nederlands. Ik ben vanaf nu vaste klant! Ook zulke vondsten zijn lichtpuntjes voor mij, hihi. En denken dat ik enkele weken eerder mijn koffer vol kaarsen propte toen ik terugkwam uit Amerika…

Hebben jullie ook zo een bijzondere band met Kerst? Hebben je vrijaf en wat ben je van plan te gaan doen? Ik wens jullie alvast heel fijne eindejaarsdagen! 

3 gedachtes over “Lichtpuntjes

Reacties zijn welkom!

