Doen tijdens de Kerstvakantie

holidays-dinner-eating-lunch-largeZoals jullie maandag konden lezen, kan ik deze twee weken eindelijk weer eens genieten van een ‘volwaardige’ Kerstvakantie. Natuurlijk wil ik deze zo goed mogelijk benutten, dus maakte ik al enkele plannen! Benieuwd wat ik zal gaan doen de komende dagen? 

Verwacht geen heel spannende dingen, want ik wil vooral rust en gezelligheid. Geen gekke uitstappen naar Londen of Berlijn, zelfs geen wilde feestjes andere uitspattingen. Een grote sneeuwman maken zal er dit jaar ook niet bijzijn, jammer genoeg. Gelukkig zijn er nog genoeg fijne dingen die ik wil doen!

Laat ik beginnen met de saaie dingen, die ik stiekem wel fijn vind:

Uitmesten en opruimen
Jawel, niets fijner dan een middagje spullen uitzoeken en kasten herindelen. Mijn huis en daarbij ook mijn hoofd opruimen vind ik echt heel ontspannend om te doen. Rustig een beetje rommelen, bij dingetjes blijven stilstaan en onverwacht dingen terugvinden, ik hou ervan. De zakken die op het einde overblijven om weg te doen zijn me ook een lust voor het oog en het gemoed. Dan mag ik daarna toch ook gaan soldenshoppen, toch?

De jacht op nieuwe spullen
Ja, daar begint het al, nieuwe dingen kopen. Maar dan echt dingen die we nodig hebben, zoals een servieskast voor in de woonkamer. Ik maak er een missie van om in de komende dagen het perfecte exemplaar te vinden! Ook een nieuwe laptop is zeer welkom, dus ik ga aan het lezen en vergelijken slagen (al weet ik stiekem al ongeveer wat ik wil).

food-chocolate-sweet-cookies-largeIn de keuken
We hebben dit jaar geen Kerstdiner te hosten, maar dan maak ik toch gewoon enkele baksels voor de mensen waarbij we langsgaan! Ik heb al enkele spulletjes ingeslagen om cupcakes mee te versieren, want dat gaat me nooit vervelen. De bewonderende ‘ooohs’ en ‘aaahs’ die volgen vind ik heel leuk!

IMG_4089Kerstkaarten maken
Dit heb ik eigenlijk al gedaan, en hopelijk hebben ze hun bestemming bereikt wanneer je dit leest! Vrijdag komt er een artikel online waar ik mijn Kerstkaarten van dit jaar laat zien en tips geef hoe jij zelf je kaarten kan maken. Hou de blog dus zeker in de gaten.

Wellness? 
Dit is nog een vraagteken of het er van zal komen, maar ik heb er wel zin is. Eens kijken dus of er ergens nog plek is voor twee. Wel heb ik al een afspraak om mijn voeten lekker te laten verzorgen met een pedicure, altijd fijn.

Foto’s maken
Met veel gezellige diners en feestjes met familie en vrienden op de planning, wil ik ook zoveel mogelijk vastleggen. Het is al erg lang geleden dat ik een fotodagboek online zette, en daar ga ik dus weer eens werk van maken! Neem zondag een kijkje op de blog en je zal niet teleurgesteld worden!

1291852946_10

Kerstfilms kijken
Hoe kan het ook anders, een Kerstvakantie zonder Kerstfilms bestaat niet. Ik ben alvast geslaagd met een van mijn favoriete Kerstfilms uit de oude doos. Afgelopen vrijdag keken we Scrooged met Bill Murray en bestelden we Chinees. Het was al jaren geleden dat ik afhaalchinees en ik heb ervan genoten! Nu wil ik nog een Kerstfilm kijken met een grote beker chocomelk en pannenkoeken. En een Kerstfilm onder het genot van een kaasplank en wijn, daar zit ik ook al lang mee in mijn hoofd!

IMG_8060Kerstdiners en Oudejaar
En dan zijn er natuurlijk de hoogtepunten van deze vakantie, de feesten zelf! Lekker eten en cadeautjes uitdelen met familie en vrienden, ik kijk er naar uit. We hebben nog niet beslist wat we met oudejaar gaan doen, gaan feesten of gewoon gezellig thuisblijven? We zien het wel!

Wat ben jij allemaal van plan deze vakantie? 

2 gedachtes over “Doen tijdens de Kerstvakantie

Reacties zijn welkom!

