DIY || Christmas cards 2015

P1000809Zoals er beautybloggers zijn die elk jaar traditioneel een kerstlook online zetten, wil ik er een traditie van maken om elk jaar met Kerst mijn zelfgemaakte kaarten te tonen. Benieuwd of op zoek naar inspiratie en tips om zelf kerstkaartjes te maken? Kijk dan vooral verder.

Ik knutselde niet enorm veel kaarten dit jaar. Dat komt omdat ik er nog over had van vorig jaar (kijk hier voor mijn zelfgemaakte kaarten van 2014),  en doordat ik voor het eerst ook een zelf ontworpen fotokaart drukte.

FOTOKAART || 2 ontwerpen

Compleet met foto van mezelf en mijn vriend, lekker cheesy, maar toch niet té. Hier zie je de twee variaties die ik maakte:

We wish you

happyholidays

De ene vrij traditioneel, de andere een beetje strakker en minimalistischer. De foto is twee keer dezelfde en is een selfie die ik maakte op een huwelijk van vrienden. Lekker feestelijk, dat vond ik wel passend. Ik ben ook niet echt het type dat gaat poseren compleet met kerstmuts speciaal voor een kaart, al zou ik een Kersttrui wel overwegen 😉

Ik vind het fijn dat onze gezichten niet volledig te zien zijn, zo valt de foto niet al te veel op in de huiskamers van mensen. Het gaat immers om de boodschap, niet om onze hoofden.

Een fotokaart is een makkelijke manier om veel kaarten ter beschikking te hebben, en toch origineel te zijn. Tegenwoordig zijn er wel veel mensen die een fotokaart versturen, dus aan jou om jouw kaart er laten uit te springen! Omdat dit de eerste keer is dat we ‘als koppel’ kaartjes versturen, was de adreslijst toch best lang. Daarom koos ik voor deze variatie van kaart. Wie ook een zelfgemaakte kaart heeft ontvangen, is dit jaar dus héel geprivilegieerd 😉

DIY KERSTKAARTEN || knutselen maar

Vorig jaar gaf ik al enkele tips en benodigdheden om zelf kaartjes te maken. Mijn kaarten zijn altijd vrij simpel, maar toch chic en feestelijk. Een belangrijke tip is dat je kerstkaarten van het volgende jaar eigenlijk al beginnen bij het huidige kerstfeest. Je hoeft immers niet altijd duur decoratiemateriaal te kopen, maar kijk ook eens naar wat deze Kerst je geeft: denk aan lintjes en naamkaartjes die aan geschenken hangen, of kerstedities van magazines met mooie afbeeldingen en quotes.

MIJN KAARTEN || inspiratie

P1000797P1000798P1000801P1000810

P1000803
Ik beeld me al in hoe leuk deze kaarten bij de ontvangers zullen staan! 

Verder bestelde ik ook leuke adreslabels met ons eigen adres erop, geheel in de sfeer met een rendier. Kleine hint voor de ontvangers van de kaarten: stuur me een kaartje terug! Kerstkaarten leken vroeger wel de ‘likes’ van nu; hoe meer je er kreeg, hoe populairder je was! Of het moest zijn dat je er ook zelf een pak de wereld instuurde!

Schrijf jij nog old school snail mail Kerstkaarten, of krijg je er zelf veel? 

Reacties zijn welkom!

