Christmas in pictures

IMG_8410Het was al erg lang geleden dat ik nog een een fotodagboek maakte, en de week van Kerst leek mij ideaal om daar weer mee te beginnen! Afgelopen week deed ik onder andere de laatste kerstinkopen, ging ik naar de kapper, maakte ik samen met mijn moeder tafeldecoratie en had ik enkele Kerstetentjes met vrienden en familie. Kijk mee! 

Maandag
Dat begint al goed, maandag nam ik geen foto’s. Ik waste onze nieuwe handdoeken en ging na lange tijd nog eens een rondje lopen. Dat was prima te doen want het is helemaal niet koud. Wel sterke wind.

Dinsdag


Dinsdag was het tijd voor een dagje winkelen in Leuven met mijn moeder. We slaagden goed en vonden alle geschenken, en gingen gezellig eten bij Balls&Glory van Wim Ballieu. Daar heb je elke dag de keuze tussen vijf soorten (reuze) gehaktballen, telkens met een vulling. Ik ging voor de versie met blauwe kaas en mama koos de spinazievariant. De gehaktbal aten we met knolselder-wortelpuree vergezeld van een lekkere jussaus en een gembersaus. Ook de huisgemaakte limonade met gember was erg lekker. We kregen ons eten ook bijzonder snel, ideaal voor een snelle lunch tussen het winkelen door. 

IMG_7118Mooie kerstversiering aan het station.

’s Avond gingen we lekker knutselen aan onze tafelversiering voor Kerst. We vouwden doosjes en versierden die met kalligrafie-inkt en pen. In elk doosje stopten we een passend geschenkje: “een zoet 2016” krijgt chocolaatjes, “een warm 2016” krijgt een kaarsje en in een “een zacht 2016” zit een mini doosje Nivea-crème.

Woensdag

Op woensdag bracht ik na vele maanden nog eens een bezoekje aan de kapper. Ik zou mijn haar graag terug wat langer willen, dus liet ik de bob die korter was aan de achterkant eruit knippen om weer een goede basis te hebben om het te laten groeien.

’s Avonds hadden we een kerstetentje onder vrienden en had ik vooraf lekker de tijd om te spelen met make-up. Ik denk niet dat ik mijn ogen al ooit zo donker opmaakte! Best oke vind ik. De schaapachtige blik moet je maar even voor lief nemen.

Het werd een heel gezellig en lekker etentje. We deelden ook cadeautjes uit en ik deed goede inspiratie op voor recepten die ik later op die week en met nieuwjaar zal maken!

Donderdag

En dan was kerstavond eindelijk aangebroken! We vierden het bij de moeder van mijn vriend in Namen en bleven daar ook overnachten. Het diner was weer erg lekker en vooral de zelfgemaakte kerststronk oogde impressionant en smaakte ook goed.

Vrijdag

Eerste Kerstdag vierden we met mijn familie bij mijn tante. De tafel was weer erg mooi gedekt, en onze zelfgemaakte doosjes maakten het af. Mijn moeder had ook nog schattige poesjes gehaakt, voor iedereen eentje.

P1000819Aperitief en cadeautjes, en dit is nog maar een deel van alle cadeaus…We hadden weer erg veel geschenken voor elkaar dit jaar, een soort traditie bij ons! Ik vind het erg leuk om ieder jaar weer zorgvuldig op zoek te gaan naar de passende cadeaus, en het overhandigen vind ik heerlijk. Verrassingen, blije gezichten, geweldig. Natuurlijk draait Kerst niet hoofdzakelijk om de cadeaus, maar wij vinden het gewoon erg leuk om te doen en elkaar te verwennen.

IMG_8428IMG_8446IMG_8466Ook poseren voor de foto hoort er elk jaar weer bij! Ik leef deze kerstdagen trouwens zowat in mijn gouden glittertrui, hij is van Maison Scotch.

IMG_7183

Een selectie van mijn cadeaus…jawel, ook een Nicer Dicer! Ik heb hem al gebruikt om grote hoeveelheid groenten te snijden en hij werkt geweldig. Nooit gedacht dat ik ooit een teleshopping/marktaccessoire in huis zou hebben.

P1000812

Van mijn vriend kreeg ik deze reusachtige kerstroos.

P1000817En voor mezelf bestelde ik bij H&M Home onder andere dit mooie spiegelbakje voor kaarsjes of cactusjes of andere decospullen, mooi.

Zaterdag
En ook zaterdag werd er volop gevierd en gegeten. ’s morgens hadden we een verjaardagsbrunch, maar daar maakte ik geen foto’s. We gaven de jarige een mooi Adidas trainingspak, en voor de grap daagden we allemaal op in training, grappig.

’s Avonds kwamen er twee vriendinnetjes eten, waarvan er eentje net terug was na drie maanden Australië! Ik kan nog steeds niet geloven dat ze het gedaan heeft én dat ze bovendien al terug is. Ze vertelde al haar verhalen en ik zorgde voor het eten. Samosa’s, wortel-gembersoep, linguine met zalm en curry en tiramisu met speculoos als dessert.

IMG_7185Altijd leuk om de eettafel mooi te kunnen dekken. Wanneer we met twee zijn, eten we altijd in de keuken.

IMG_20151226_221455Kerstige tiramisu om de avond af te sluiten. Het was erg fijn om elkaar terug te zien!

Zondag
Gisteren kwamen we traag op gang maar gingen we wel nog lopen en maakten we een grote portie groentensaus om in te vriezen. Nog een paar afleveringen van Pretty Little Liars en de week was alweer voorbij.

Deze week ga ik naar de pedicure, help ik een vriendin verhuizen en gaan we naar de film, en vier ik natuurlijk nieuwjaar!

Wat deed jij met Kerst en wat ga jij doen met oud en nieuw? 

Een gedachte over “Christmas in pictures

Reacties zijn welkom!

