Christmas in pictures II

IMG_7218Ook de tweede week van de kerstvakantie was erg geslaagd! Kijk even mee en bereid je vooral voor op veel eten en gezelligheid! 

Zondag

In de voormiddag begonnen we alvast met ‘goede voornemens’ en gingen we een rondje lopen. Hiervan ontbreken foto’s dus neem me gewoon op mijn woord, het  was erg vermoeiend!

IMG_7190Daarna was het tijd voor een stevige restjes-omelet. Ik had nog spinazie-feta vulling over van de samosa’s die ik zaterdag maakte, en daarvan maakte ik een roeromelet. Lekker!

IMG_7191

Daarna gingen we aan de slag met de Nicer Dicer die ik voor Kerst kreeg, en maakten we lekker veel saus om in te vriezen.

IMG_7211En ’s avonds een gezellig dinertje met twee.

Maandag

Op maandag liet ik mijn voeten verzorgen bij de pedicure, dat was ook weer eens nodig. Heerlijk om daarna weer zachte te hebben. Om in de voet sfeer te blijven, kocht ik daarna twee paar nieuwe schoenen. Het paar dat je hier ziet zijn echt wel mijn hoogste hakken ooit! Ik droeg ze voor nieuwjaar maar kan nog een beetje oefening gebruiken, haha. Het ander paar heeft iets lagere hakken en zijn lak-bordeaux.

In de namiddag hielp ik twee vriendinnen verhuizen en als bedankje kookten ze en namen ze mij mee naar de film. We keken Black en die was best heftig.

Dinsdag

IMG_7197

Dinsdag begon een beetje eng. Het dak van een huis schuin over ons, stond in lichterlaaie. De vlammen sloegen metershoog uit en veroorzaakten een pikzwarte rook. Misschien niet echt geschikt om op de foto te zetten, maar dit maakte wel indruk op mij. Doet je nadenken over je (teveel aan) spullen en het feit dat al het waardevols in je leven toch best in je geheugen zit…

IMG_7196

Ik vond dit mooie kaartje van mijn ouders en zus in de brievenbus ❤

IMG_7199

’s avond was Geoffrey er niet en kwam mijn zus logeren! We aten gezellig pizza voor de tv en keken Frozen. Het was de eerste keer dat ik hem zag!

IMG_7210En we sliepen onder mijn nieuwe uilendekbed, ook een kerstgeschenk!

Woensdag

IMG_7200We beginnen de dag met een gezellig ontbijtje. En jawel, ook de flamingobekers zijn een kerstgeschenk!

IMG_7206Wanneer Geoffrey terug thuis is doen we boodschappen voor oudjaar, wij voorzien de hapjes. Kijk wat voor een schattige mini-groentjes ik hier tegenkwam!

Donderdag

IMG_7213

Ook al verzorgden we ‘maar’ de hapjes, we stonden wel een halve dag in de keuken daarvoor! We maakten samosa’s met drie soorten vulling (feta-spinazie, lamsgehakt met ui en kruiden, zoete aardappen-geitenkaas), springrolls met een peanut sausje, toastjes en guacamole. We dachten dat we veel te veel voorzien hadden maar alles viel blijkbaar in de smaak en bijna alle hapjes raakten op!

We vierden bij vrienden en waren met een 13-tal personen. Gezellig samen thuis eten, aftellen, dansen en vieren, meer heb ik niet nodig!

Vrijdag

IMG_7224

We bleven slapen met nieuwjaar maar moesten jammer genoeg het ontbijt overslaan omdat we ’s middags alweer verwacht werden bij de familie van Geoffrey. We gingen eten bij de Griek en ik hield het wijselijk bij een paar hapjes van de mezze en een voorgerecht met scampi’s…

…want ’s avonds was het alweer tijd voor de traditionele kaasschotel bij mijn familie! Mijn mama had zoals altijd de tafel mooi versierd met een verrassing op elk bord. Ik liet de hapjes staan en zo kon ik lekker veel kaas eten.

Zaterdag

Gisteren gingen we dan eindelijk het laatste deel van de Hunger Games kijken met mama, zus, en Geoffrey, gezellig.

IMG_7244Daarna trokken we nog even de stad in voor de eerste solden. Geoffrey kocht een winterjas en een broek en ik kwam naar huis met dit schattige hertje.

IMG_7245Daarna eindigden we de vakantie zoals we begonnen zijn, met afhaalchinees voor de tv! In 2016 hoef ik niet meteen meer afhaalchinees te eten 😉

Zondag IMG_7246We profiteerden er eerst nog van dat we konden uitslapen, en daarna frisse lucht opdoen met een paar rondjes rond de vijvers! Het was een tijd geleden dat ik ging lopen, maar met deze drie looptochtjes deze vakantie gaat het steeds weer beter. Tegen de lente wil ik opnieuw 10 kilometer kunnen lopen. Als het echt heel goed gaat wil ik zelfs voor de 20 gaan…maar ik beloof nog niets!

Er waren opvallend meer lopers dan de week ervoor, zouden de goede voornemens daar iets mee te maken kunnen hebben? 😉

Voor de rest haalde ik een beetje kerstversiering weg om de overgang straks niet té drastisch te laten verlopen, deden we was en strijk en poetste ik het huis. Alles netjes om terug aan de werkweek te beginnen…ik kijk al uit naar de volgende vakantie!

Mijn eerste echte kerstvakantie in lange tijd was geslaagd. Gezellig, rustig, en ik zag veel familie en vrienden.

Wat deden jullie in de tweede week van de vakantie? Heb je weer zin in school/werk? 

 

 

 

Reacties zijn welkom!

